Test-Drive-Home Μισοτελειωμένο
ΕΡΩΤΗΣΗ
Άλλοι μηχανισμοί του Αυτοκινήτου.

Το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων συνδέει τον κινητήρα με τους τροχούς και περιλαμβάνει κυρίως:

  • Έναν πρωτεύοντα άξονα, που συνδέεται με τον κινητήρα μέσω του συμπλέκτη.
  • Ένα δευτερεύοντα άξονα, που συνδέεται με τους κινητήριους τροχούς.
  • Έναν ενδιάμεσο άξονα πάντοτε σε σύνδεση με τον πρωτεύοντα.

Ο μοχλός ταχυτήτων:

Επιτρέπει την αλλαγή των ταχυτήτων και χρησιμοποιείται πάντοτε μαζί με το συμπλέκτη. Κάθε αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί να δέχεται έναν αριθμό ταχυτήτων, συνήθως 5 ή 4 για την προς τα εμπρός κίνηση και μία για την όπισθεν.
Η 1η και η 2η ταχύτητα σας βοηθούν να αναπτύξετε χαμηλή ταχύτητα με μεγάλη ροπή (ώθηση), για παράδειγμα τις χρησιμοποιείτε όταν ανεβαίνετε μιαν ανηφόρα• οι 3η, 4η και 5η αναπτύσσουν υψηλή ταχύτητα με μειωμένη ροπή (ώθηση). Όταν ξεκινά το αυτοκίνητο, πρέπει να βάζετε την 1η ταχύτητα και όταν τεθεί σε κίνηση ανεβάζετε προοδευτικά τις ταχύτητες 2η, 3η κλπ., ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας και την ταχύτητα που επιτρέπεται να αναπτύσσει το αυτοκίνητό σας. Όταν δεν υπάρχει επιλεγμένη ταχύτητα στο κιβώτιο, ο μοχλός βρίσκεται στο νεκρό σημείο (νεκρά) οπότε δεν μεταφέρεται ισχύς από τον κινητήρα στους τροχούς.
Η επιβράδυνση γίνεται με παρόμοιες κινήσεις.
Πρέπει πάντοτε να συνδυάζετε την ταχύτητα του κιβωτίου ταχυτήτων με την ταχύτητα του αυτοκινήτου, έτσι ώστε, αν θελήσετε να επιταχύνετε ξανά, ο κινητήρας να έχει την κατάλληλη ισχύ για να το κάνει.
Τα αυτοκίνητα συνήθως είναι εξοπλισμένα με στροφόμετρο, ένα όργανο στον πίνακα οργάνων (ταμπλό) που δείχνει τις στροφές του κινητήρα. Αν το συμβουλεύεστε έστω και με μια ματιά, σας βοηθά να αποφασίσετε για την σχέση που θα επιλέξετε στο κιβώτιο ταχυτήτων. Επειδή όμως υπάρχει κίνδυνος η παρατεταμένη παρατήρηση του στροφομέτρου να αποσπάσει την προσοχή σας από το δρόμο, θα πρέπει να συνηθίσετε να εντοπίζετε πότε πρέπει να αλλάξετε ταχύτητα.
Αυτό γίνεται και με την απόκτηση εμπειρίας για να αντιλαμβάνεσθε, αν οι στροφές του κινητήρα είναι οι κατάλληλες για την ταχύτητα με την οποία κινείται το αυτοκίνητό σας κάθε στιγμή, χρησιμοποιώντας την ακοή σας. Όταν μιλάμε για χρήση της ακοής εννοούμε πως αν η λειτουργία του κινητήρα είναι σε πολύ υψηλές στροφές και θορυβώδης, τότε πρέπει να βάλετε την αμέσως μεγαλύτερη ταχύτητα, ενώ, αντίθετα, αν είναι σε πολύ χαμηλές στροφές ή ο κινητήρας «σκορτσάρει» τότε πρέπει να κατεβάσετε ταχύτητα.
Όσοι έχουν προβλήματα ακοής, πρέπει να μάθουν από το βιβλίο του αυτοκινήτου τους τις περιοχές των ταχυτήτων για κάθε ταχύτητα του κιβωτίου• για παράδειγμα από 20 km/h ως 50 km/h πρέπει να έχουν 2η ταχύτητα. Επίσης πρέπει να τοποθετήσουν στο αυτοκίνητό τους ένα στροφόμετρο (αν δεν υπάρχει). Επισημάνσεις.

Αλλαγή ταχυτήτων (προσαρμογή σχέσεων)

  1. Η σωστά προσαρμοσμένη ταχύτητα του κιβωτίου, σε σχέση με την ταχύτητα κινήσεως του αυτοκινήτου, προφυλάσσει τον κινητήρα από φθορές και μειώνει την κατανάλωση βενζίνης και τις εκπομπές καυσαερίων.
  2. Επειδή όταν οδηγείτε πρέπει να κοιτάτε πάντα μπροστά στο δρόμο και γενικά στον περιβάλλοντα χώρο, όπου κινείσθε, πρέπει να εξασκηθείτε να χειρίζεσθε το μοχλό ταχυτήτων στις διάφορες θέσεις χωρίς να τον κοιτάτε καθώς επίσης και να αντιλαμβάνεσθε με το χέρι σας ποια ταχύτητα υπάρχει κάθε φορά στο κιβώτιο. Όταν ο μοχλός είναι στο νεκρό σημείο (δηλ. χωρίς καμιά ταχύτητα) μπορείτε να το αντιληφθείτε, διότι μπορείτε με μικρή πίεση να μετακινήσετε τον μοχλό αριστερά - δεξιά
  3. Όταν θέλετε να ξεκινήσετε το αυτοκίνητο, πιέζετε ως το τέλος τον ποδομοχλό του συμπλέκτη ελευθερώνοντας εντελώς τον ποδομοχλό του γκαζιού (αν χρειάζεται πατάτε τον ποδομοχλό του φρένου με το δεξί πόδι), βάζετε την πρώτη ταχύτητα, πατάτε ελαφρά τον ποδομοχλό του γκαζιού, αφήνετε προοδευτικά τον συμπλέκτη και επιταχύνετε ομαλά το αυτοκίνητο.
  4. Πριν οδηγήσετε ένα όχημα για πρώτη φορά, ελέγξτε τον αριθμό ταχυτήτων και τη διάταξη του κιβωτίου, με τη βοήθεια του σχήματος που υπάρχει επάνω στο μοχλό ταχυτήτων.
  5. Στα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οι αλλαγές σχέσεως στο κιβώτιο γίνονται χωρίς τη χρήση συμπλέκτη.
  6. Να αποφεύγετε να οδηγείτε με στροφές του κινητήρα τόσο υψηλές, ώστε ο δείκτης να βρίσκεται στην κόκκινη ζώνη του στροφομέτρου.

Το χειρόφρενο.

Το χειρόφρενο χρησιμοποιείται για να ασφαλίζει το όχημα έναντι κυλίσεως•χρησιμοποιείται πάντοτε πριν εγκαταλείψετε το αυτοκίνητο, όταν αυτό έχει σταματήσει. Συνήθως βρίσκεται στο δεξί μέρος του καθίσματος του οδηγού. Κατά κανόνα επενεργεί μόνο στους πίσω τροχούς του αυτοκινήτου.
Για να ανεβάσετε (δέσετε) το χειρόφρενο, τραβήξτε το μοχλό αποφασιστικά προς τα επάνω χωρίς να πατήσετε το κουμπί που βρίσκετε στην κορυφή της χειρολαβής του. Μπορείτε βέβαια να δέσετε το χειρόφρενο και με πατημένο το κουμπί. Στην περίπτωση αυτή, όταν έχετε ανεβάσει το μοχλό στο επιθυμητό σημείο, πρέπει να ελευθερώσετε το κουμπί πριν αφήσετε το μοχλό. Για να το λύσετε πρέπει να τραβήξετε ελαφρά προς τα επάνω το χειρόφρενο και πιέζοντας το κουμπί προς τα μέσα να κατεβάσετε τον μοχλό τελείως.


Αντιληψη Αναλυση Αποφαση Ενεργεια

Φυσικά η κάθε μία από αυτές τις φάσεις διαρκεί ελάχιστα. Η συνολική διάρκεια του χρόνου αντιδράσεως υπολογίζεται περίπου από 0,6 έως 1 δευτερόλεπτο.
Μπροστά σε κάποιο απρόσμενο εμπόδιο, που θα σας υποχρεώσει να φρενάρετε, οι διαφορετικές φάσεις της αντιδράσεώς σας μπορούν να αναλυθούν ως εξής:

  • Ο οφθαλμός σας ευαισθητοποιείται από κάποιο συμβάν που απαιτεί εγρήγορση.
  • Μέσω του οπτικού νεύρου η πληροφορία μεταδίδεται στον εγκέφαλο.
  • Ο εγκέφαλος αναλύει την πληροφορία και δίνει τη διαταγή να φρενάρετε.
  • Αυτή η εντολή μεταδίδεται μέσω των κινητηρίων νεύρων στους μύες του δεξιού ποδιού.
  • Αυτοί οι μύες μετακινούν το δεξί πόδι προς τον ποδομοχλό του φρένου. Στη συνέχεια το πόδι αρχίζει να πιέζει τον ποδομοχλό.
  • Αυτή η πίεση έχει αντίκτυπο στους τροχούς, στους οποίους επενεργεί το φρένο.

Παράγοντες που επηρεάζουν το χρόνο αντιδράσεως.

Η φυσική σας κατάσταση (κούραση, κατανάλωση αλκοόλ, άγχος, φάρμακα κλπ.), οι εξωτερικές συνθήκες (ομίχλη, βροχή κλπ.), η ηλικία και η εμπειρία οδηγήσεως επηρεάζουν, όταν οδηγείτε, το χρόνο αντιδράσεώς σας. Αν κάποιοι από τους πιο πάνω παράγοντες αυξάνουν το χρόνο αντιδράσεώς σας, τότε αυξάνουν και την απαιτούμενη απόσταση, που πρέπει να διανύσετε, πριν ακινητοποιηθεί το όχημα που οδηγείτε. Σε αυτήν την περίπτωση οφείλετε να είσθε πολύ προσεκτικοί.
Ελέγχετε την ταχύτητά σας και, για να μειώσετε το χρόνο αντιδράσεώς σας, παραμένετε σε επιφυλακή, ώστε να φρενάρετε αν παραστεί ανάγκη. Κάποιες συμπεριφορές και συνήθειες αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχήματος.
Σας συνιστούμε, όταν έχετε το τιμόνι στα χέρια σας να αποφεύγετε:

  • Να διαβάζετε ένα γεωγραφικό χάρτη ή ένα σχεδιάγραμμα.
  • Να ανάβετε τσιγάρο.
  • Να έχετε ζωηρή συζήτηση με τους συνεπιβάτες σας.
  • Να ψάχνετε κάποια συχνότητα στο ραδιόφωνό σας ή να ακούτε με ακουστικά στα αυτιά.
  • Να ψάχνετε στο ερμάριο (ντουλαπάκι) του αυτοκινήτου.
  • Να τρώτε.
  • Να μιλάτε στο κινητό σας.
  • Να αγναντεύετε το τοπίο.
  • Να αντιδράτε σπασμωδικά σε έκτακτες περιπτώσεις όπως για παράδειγμα μέλισσα στο αυτοκίνητο, καύτρα τσιγάρου κλπ.
Αν αποφεύγετε τις πιο πάνω συνήθειες και συμπεριφορές ή άλλες που σας εμποδίζουν να συγκεντρώνετε το μέγιστο της προσοχής σας στην οδήγηση, τότε η οδήγησή σας θα είναι πιο ήρεμη και ασφαλής.

Designed & Hosted byTakis
color
Πληροφορίες
Ρυθμίσεις
Μήνυμα
Αρχικές Ρυθμίσεις