Test-Drive-Home Μισοτελειωμένο
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προφυλάξεις κατά την είσοδο στο αυτοκίνητο.

Πριν εισέλθετε στο όχημά σας κάνετε έναν έλεγχο γύρω από αυτό. Έτσι αποφεύγετε κινδύνους από προβλήματα του οχήματός σας (π.χ. σκασμένο ελαστικό) ή προερχόμενα από άλλους χρήστες (π.χ. παιδιά πίσω από το όχημά σας, που θα κινδυνεύσουν από πιθανή οπισθοπορεία).

Είσοδος από την πλευρά της κυκλοφορίας.

Αν πρέπει να μπείτε στο αυτοκίνητό σας από την πλευρά της κυκλοφορίας, να κινηθείτε γύρω από το όχημα με πρόσωπο προς την κυκλοφορία του ρεύματός σας. Ειδικά τη στιγμή που θα επιχειρήσετε να ανοίξετε την πόρτα του αυτοκινήτου σας, για να εισέλθετε, να σιγουρευθείτε ότι δεν κινδυνεύετε από τα διερχόμενα οχήματα.
Μόλις μπείτε στο αυτοκίνητό σας κλείστε αμέσως την πόρτα. Οι επιβάτες και κυρίως τα παιδιά, οι υπερήλικες και τα άτομα με δυσκολία στην κίνηση, πρέπει να εισέρχονται στο αυτοκίνητο από τις πόρτες που βρίσκονται προς την πλευρά του πεζοδρομίου.
Αντίστοιχες και ανάλογες προφυλάξεις, πρέπει να λαμβάνονται και για την έξοδο από το αυτοκίνητο (οδηγού ή επιβατών).
Γενικά πρέπει να προσέχετε μήπως, ανοίγοντας την πόρτα, ενοχλείτε τα διερχόμενα οχήματα ή γίνετε υπαίτιοι τροχαίου ατυχήματος. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνετε στους ποδηλάτες ή άλλους δικυκλιστές.
Μην ξεχνάτε τέλος να κρατάτε καλά την πόρτα του αυτοκινήτου, όταν την ανοίγετε και ειδικά όταν φυσάει δυνατός αέρας.

Η ρύθμιση και η θέση του καθίσματος.

Η ρύθμιση και η σωστή θέση του καθίσματος συμβάλλουν στην ξεκούραστη και ασφαλέστερη οδήγηση. Φροντίστε να βρείτε και να ρυθμίσετε τη σωστή θέση του καθίσματός σας, θέση που εξαρτάται από τα ιδιαίτερα σωματικά χαρακτηριστικά κάθε οδηγού. Κάποιες βασικές και ενδεικτικές συμβουλές, για τη σωστή θέση του καθίσματος του οδηγού, είναι και οι παρακάτω:

  • Προσαρμόστε το κάθισμα σε τέτοια θέση, ώστε το αριστερό σας πόδι να μένει ελαφρά λυγισμένο τη στιγμή που πατάτε το συμπλέκτη μέχρι το τέλος της διαδρομής του (αποσυμπλέκετε).
  • Ρυθμίστε την κλίση της πλάτης του καθίσματος, ώστε η πλάτη σας να είναι όσο πιο κοντά στην κατακόρυφη στάση.
  • Για να καθορίσετε την κατάλληλη απόσταση μεταξύ της πλάτης του καθίσματος και του τιμονιού, τοποθετήστε τις παλάμες στο επάνω μέρος του τιμονιού. Αν οι καρποί σας ακουμπούν το τιμόνι, χωρίς να απομακρύνεται η πλάτη σας από την πλάτη του καθίσματος, έχετε πάρει σωστή θέση.
  • Σε ορισμένους τύπους οχημάτων ρυθμίζεται και το τιμόνι και το ύψος του καθίσματος. Αξιοποιήστε τα για καλύτερο αποτέλεσμα.
  • Οι αρχάριοι οδηγοί θα ήταν προτιμότερο να κάθονται αρκετά ψηλά.

Η ρύθμιση των μαξιλαριών κεφαλής.

Η ύπαρξη μαξιλαριών κεφαλής και η σωστή τους θέση, όχι μόνο στο κάθισμα του οδηγού, αλλά και στα καθίσματα των επιβατών, εξασφαλίζει ξεκούραστη διαδρομή και καλύτερη προστασία του αυχένα σε περίπτωση συγκρούσεως.
Σε μικρά αλλά κυρίως σε μακρινά ταξίδια θα κουρασθείτε λιγότερο αν ακουμπάτε το κεφάλι στην προέκταση της πλάτης του καθίσματός σας. Γι' αυτό ρυθμίστε το μαξιλάρι κεφαλής, έτσι ώστε το πίσω μέρος του κρανίου να στηρίζεται στο μαξιλάρι. Σε αυτήν τη θέση θα εξασφαλισθεί η μεγαλύτερη δυνατή προστασία σε κάποια σύγκρουση (για οδηγό και επιβάτες).
Επισήμανση : Εάν χρειάζεται, ζητήστε τη βοήθεια των επιβατών του αυτοκινήτου σας τόσο για τη ρύθμιση του καθίσματος όσο και του μαξιλαριού.


Εφαρμογές – Πλεονεκτήματα

Μέχρι τότε το ιππήλατο αμάξι ήταν το διαδεδομένο μέσο μεταφοράς. Ο συνδυασμός αλόγου αμαξιού ήταν πολύ ικανοποιητικός στην εμφάνιση. Το άλογο έδινε την ισχύ κίνησης και το αμάξι με τα χρόνια συνεχούς εξέλιξης έγινε ελαφρό, ανθεκτικό και όμορφο.
Σαν τα αμάξια της εποχής το ποδήλατο δίνει την αίσθηση της ελαφριάς κατασκευής και δύναμης. Σε αντίθεση με το αμάξι είναι μηχανισμός. Χωρίς φτερά και κάλυμμα της αλυσίδας το ποδήλατο του 1890 προβάλλει το μηχανισμό κίνησής του, τα πεντάλ, τις οδοντωτές τροχαλίες και την αλυσίδα. Ο μεταλλικός σωληνωτός σκελετός του προετοιμάζει τους ανθρώπους για το πέρασμα στην εποχή των μηχανών.
Ένα χαρακτηριστικό του ποδηλάτου που δεν βρίσκει εφαρμογή στα αμάξια είναι οι τροχοί με συρμάτινες ακτίνες και πνευματικά ελαστικά. Η επίδραση του ποδηλάτου στην εξέλιξη των αμαξιών αλλά και των πρώτων αυτοκινήτων είναι εμφανής. Το ποδήλατο εξελίσσεται πολύ γρήγορα στις δεκαετίες 1870 και 1880 και οι τεχνολογικές λύσεις που υιοθετούνται από τους κατασκευαστές αμαξιών και αυτοκινήτων φαίνονται στους τροχούς με ακτίνες, τα σωληνωτά πλαίσια, τα ελαφρά αμαξώματα κ.α.

μετάδοσης ισχύος σε βαρεα οχηματα

Μια μεγάλη καινοτομία ήταν η ανακάλυψη της μηχανής εσωτερικής καύσης και η εφαρμογή της στο αυτοκινούμενο όχημα δρόμου του Karl Benz, το 1885, που συνετέλεσε στο να αποκτήσει το αυτοκίνητο πρακτική εφαρμογή. Προηγούμενα, 100 περίπου χρόνια νωρίτερα, είχαν κατασκευαστεί διάφορα ατμοκίνητα οχήματα με μικρότερη όμως επιτυχία.
Επίσης, αντίθετα με ότι πιστεύεται, έγιναν και προσπάθειες κατασκευής ηλεκτροκίνητων οχημάτων αρκετά πριν ανακαλυφθούν οι μηχανές εσωτερικής καύσης. Χαρακτηριστική είναι η προσπάθεια του Σκοτσέζου Robert Davidson, ο οποίος κατασκεύασε το 1837 ένα ηλεκτρικό όχημα που έπαιρνε κίνηση από ένα πολύ απλό ηλεκτροκινητήρα, τον οποίο τροφοδοτούσε μια μπαταρία σιδήρου ψευδαργύρου.
Η εξέλιξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης μείωσε την έκταση και το ενδιαφέρον για αυτοκίνηση με άλλες μορφές κινητήρων. Μέσα στα επόμενα χρόνια, το αυτοκίνητο αποτέλεσε μια γρήγορα εξελισσόμενη μηχανή που έφθασε να περιλαμβάνει πάνω από 20.000 μηχανικά μέρη, τα οποία συνεργάζονταν αρμονικά μεταξύ τους, για την εξασφάλιση αξιόλογης και αξιόπιστης μεταφορικής ικανότητας.
Η τεράστια αυτή ανάπτυξη, είχε σαν αποτέλεσμα πολλές διαφοροποιήσεις στο σχεδιασμό του αυτοκινήτου από κατασκευαστική πλευρά, εξωτερική μορφή αλλά και τη χρήση του, σαν μέσο μεταφοράς, εργαλείο δουλειάς ή ακόμα και σαν μέσο διασκέδασης και αναψυχής.
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας βελτίωσε το αυτοκίνητο στους τομείς της άνεσης, της ασφάλειας, της οδικής συμπεριφοράς και των επιδόσεων.

Designed & Hosted byTakis
color
Πληροφορίες
Ρυθμίσεις
Μήνυμα
Αρχικές Ρυθμίσεις