Test-Drive-Home Μισοτελειωμένο
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προφυλάξεις κατά την είσοδο στο αυτοκίνητο.

Πριν εισέλθετε στο όχημά σας κάνετε έναν έλεγχο γύρω από αυτό. Έτσι αποφεύγετε κινδύνους από προβλήματα του οχήματός σας (π.χ. σκασμένο ελαστικό) ή προερχόμενα από άλλους χρήστες (π.χ. παιδιά πίσω από το όχημά σας, που θα κινδυνεύσουν από πιθανή οπισθοπορεία).

Είσοδος από την πλευρά της κυκλοφορίας.

Αν πρέπει να μπείτε στο αυτοκίνητό σας από την πλευρά της κυκλοφορίας, να κινηθείτε γύρω από το όχημα με πρόσωπο προς την κυκλοφορία του ρεύματός σας. Ειδικά τη στιγμή που θα επιχειρήσετε να ανοίξετε την πόρτα του αυτοκινήτου σας, για να εισέλθετε, να σιγουρευθείτε ότι δεν κινδυνεύετε από τα διερχόμενα οχήματα.
Μόλις μπείτε στο αυτοκίνητό σας κλείστε αμέσως την πόρτα. Οι επιβάτες και κυρίως τα παιδιά, οι υπερήλικες και τα άτομα με δυσκολία στην κίνηση, πρέπει να εισέρχονται στο αυτοκίνητο από τις πόρτες που βρίσκονται προς την πλευρά του πεζοδρομίου.
Αντίστοιχες και ανάλογες προφυλάξεις, πρέπει να λαμβάνονται και για την έξοδο από το αυτοκίνητο (οδηγού ή επιβατών).
Γενικά πρέπει να προσέχετε μήπως, ανοίγοντας την πόρτα, ενοχλείτε τα διερχόμενα οχήματα ή γίνετε υπαίτιοι τροχαίου ατυχήματος. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνετε στους ποδηλάτες ή άλλους δικυκλιστές.
Μην ξεχνάτε τέλος να κρατάτε καλά την πόρτα του αυτοκινήτου, όταν την ανοίγετε και ειδικά όταν φυσάει δυνατός αέρας.

Η ρύθμιση και η θέση του καθίσματος.

Η ρύθμιση και η σωστή θέση του καθίσματος συμβάλλουν στην ξεκούραστη και ασφαλέστερη οδήγηση. Φροντίστε να βρείτε και να ρυθμίσετε τη σωστή θέση του καθίσματός σας, θέση που εξαρτάται από τα ιδιαίτερα σωματικά χαρακτηριστικά κάθε οδηγού. Κάποιες βασικές και ενδεικτικές συμβουλές, για τη σωστή θέση του καθίσματος του οδηγού, είναι και οι παρακάτω:

  • Προσαρμόστε το κάθισμα σε τέτοια θέση, ώστε το αριστερό σας πόδι να μένει ελαφρά λυγισμένο τη στιγμή που πατάτε το συμπλέκτη μέχρι το τέλος της διαδρομής του (αποσυμπλέκετε).
  • Ρυθμίστε την κλίση της πλάτης του καθίσματος, ώστε η πλάτη σας να είναι όσο πιο κοντά στην κατακόρυφη στάση.
  • Για να καθορίσετε την κατάλληλη απόσταση μεταξύ της πλάτης του καθίσματος και του τιμονιού, τοποθετήστε τις παλάμες στο επάνω μέρος του τιμονιού. Αν οι καρποί σας ακουμπούν το τιμόνι, χωρίς να απομακρύνεται η πλάτη σας από την πλάτη του καθίσματος, έχετε πάρει σωστή θέση.
  • Σε ορισμένους τύπους οχημάτων ρυθμίζεται και το τιμόνι και το ύψος του καθίσματος. Αξιοποιήστε τα για καλύτερο αποτέλεσμα.
  • Οι αρχάριοι οδηγοί θα ήταν προτιμότερο να κάθονται αρκετά ψηλά.

Η ρύθμιση των μαξιλαριών κεφαλής.

Η ύπαρξη μαξιλαριών κεφαλής και η σωστή τους θέση, όχι μόνο στο κάθισμα του οδηγού, αλλά και στα καθίσματα των επιβατών, εξασφαλίζει ξεκούραστη διαδρομή και καλύτερη προστασία του αυχένα σε περίπτωση συγκρούσεως.
Σε μικρά αλλά κυρίως σε μακρινά ταξίδια θα κουρασθείτε λιγότερο αν ακουμπάτε το κεφάλι στην προέκταση της πλάτης του καθίσματός σας. Γι' αυτό ρυθμίστε το μαξιλάρι κεφαλής, έτσι ώστε το πίσω μέρος του κρανίου να στηρίζεται στο μαξιλάρι. Σε αυτήν τη θέση θα εξασφαλισθεί η μεγαλύτερη δυνατή προστασία σε κάποια σύγκρουση (για οδηγό και επιβάτες).
Επισήμανση : Εάν χρειάζεται, ζητήστε τη βοήθεια των επιβατών του αυτοκινήτου σας τόσο για τη ρύθμιση του καθίσματος όσο και του μαξιλαριού.


Αντίδραση σε δύσκολες συνθήκες

Φαντασθείτε την παρακάτω περίπτωση: οδηγείτε στη μεσαία λωρίδα ενός αυτοκινητόδρομου τριών λωρίδων πλησιάζοντας ένα αυτοκίνητο που κινείται στη δεξιά λωρίδα για να το προσπεράσετε.
Μπροστά από το αυτοκίνητο της δεξιάς λωρίδας είναι ένα φορτηγό, στο οποίο πλησιάζει το αυτοκίνητο, που θα προσπεράσετε.
Πρέπει να φαντασθείτε και να αναλύσετε στο μυαλό σας τι θα συμβεί αν το αυτοκίνητο κινηθεί στο πλάι (αριστερά), ώστε αυτό να προσπεράσει το φορτηγό. Τι θα συμβεί αν είσθε στο πλευρό του αυτοκινήτου, όταν ο οδηγός κινηθεί προς το πλάι;
Τι θα συμβεί αν ταυτόχρονα σας προσπερνά ένα αυτοκίνητο από την εξωτερική λωρίδα; Είναι πιθανός ένας αριθμός δυσάρεστων ενδεχομένων και πρέπει να βρείτε τρόπους να τα αντιμετωπίσετε.
Για τους λόγους αυτούς:

  • Ελέγξτε αν η εξωτερική λωρίδα είναι ελεύθερη για να κινηθείτε προς αυτήν.
  • Εκτιμήστε αν μπορείτε να φθάσετε και να περάσετε το μπροστινό αυτοκίνητο, αρκετά πριν αυτό φθάσει το φορτηγό.
  • Υπολογίστε πόσο πρέπει να επιβραδύνετε, ώστε να μείνετε πίσω από το αυτοκίνητο για αρκετό χρόνο, για να δείτε αν ο οδηγός θα παραμείνει πίσω από το φορτηγό.
  • Μπορείτε να αλλάξετε λωρίδα ή μπορείτε να αναβοσβήσετε τα φώτα σας για αρκετό διάστημα ώστε να προειδοποιήσετε για την παρουσία σας.
Ο τρόπος αυτός ενέργειας θα πρέπει να κυριαρχεί στο μυαλό σας, ακόμη και αν δεν πραγματοποιήσετε καμιά ενέργεια. Προσπαθήστε να κρατήσετε τις επιλογές σας εφικτές για όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο. Αν όμως αναβάλετε τη λήψη αποφάσεως για πολύ τότε μπορεί να ανακαλύψετε ότι υπάρχει και ένα άλλο αυτοκίνητο στην εξωτερική λωρίδα και ότι ο οδηγός στη δεξιά λωρίδα δεν έχει αντιληφθεί την παρουσία σας. Στην περίπτωση αυτή θα βρεθείτε είτε αναμεμειγμένος σε ένα ατύχημα ή θα αναγκασθείτε να φρενάρετε απότομα.

Άρα τελικά πρέπει να ενεργήσετε κάπως.

Στην πραγματικότητα υπάρχουν μόνο τρία πράγματα που μπορείτε να κάνετε:

  • Να αυξήσετε την ταχύτητά σας (επιτάχυνση).
  • Να επιβραδύνετε (φρενάρισμα).
  • Να αλλάξετε κατεύθυνση (χειρισμός τιμονιού).
Ο χρόνος που χρειάζεται για να πάρετε την απόφασή σας επηρεάζει την ταχύτητα με την οποία θα πρέπει να ταξιδεύετε. Με άλλα λόγια, μπορεί κάλλιστα να χρειασθεί να επιβραδύνετε, ώστε να δώσετε χρόνο στον εαυτό σας να αποφασίσει για μια κατάλληλη σειρά ενεργειών και να αντιδράσει.
Οι έμπειροι οδηγοί τείνουν να αντιδρούν στον κίνδυνο πιο γρήγορα από ό,τι ένας άπειρος οδηγός. Αυτο δεν σημαίνει ότι οι έμπειροι οδηγοί έχουν απαραίτητα και πιο γρήγορες αντιδράσεις. Η προηγούμενη εμπειρία τους, όμως τους βοηθάει να εντοπίσουν τον κίνδυνο νωρίτερα και να αρχίσουν να αντιδρούν γρηγορότερα. Αν γνωρίζετε και έχετε μάθει τα πάντα γύρω από τους χρόνους αντιδράσεως και πόσο πολύ χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για να σταματήσει θεωρητικά, έχετε ήδη κερδίσει πολύτιμη και κρίσιμη εμπειρία, πριν ακόμα σκεφθείτε να δώσετε την εξέταση για την άδεια οδηγήσεώς σας.
Γενικά δεν μπορείτε να αντιδράσετε σε ένα πρόβλημα εάν δεν το εντοπίσετε. Έτσι, ισχύει ως γενικός κανόνας ότι, όσο περισσότερα πράγματα υπάρχουν για να σκεφθείτε τόσο πιο αργά θα πρέπει να πηγαίνετε. Αυτό σας δίνει χρόνο για να φρενάρετε, κάτι που δεν μπορεί να γίνει στιγμιαία.

Designed & Hosted byTakis
color
Πληροφορίες
Ρυθμίσεις
Μήνυμα
Αρχικές Ρυθμίσεις