Test-Drive-Home Μισοτελειωμένο
ΕΡΩΤΗΣΗ
Οι Καθρέπτες του αυτοκινήτου

Μόλις πάρετε τη σωστή θέση στο κάθισμά σας (ρύθμιση καθίσματος), πρέπει να ρυθμίσετε τους καθρέπτες, εσωτερικό καθρέπτη και εξωτερικούς καθρέπτες. Με τη σωστή ρύθμιση στους καθρέπτες πρέπει να έχετε την μέγιστη ορατότητα τόσο πίσω όσο και δεξιά ή αριστερά του οχήματος.

Η ρύθμιση του εσωτερικού καθρέπτη.

Πρέπει να ρυθμίσετε τον εσωτερικό καθρέπτη, ώστε να παρατηρείτε (μέσω αυτού) όλο το πίσω τζάμι. Με τη σωστή ρύθμιση του εσωτερικού καθρέπτη πρέπει να έχετε ορατότητα σε μακρινή απόσταση στο μέρος του οδοστρώματος που είναι αμέσως δεξιά σας και πίσω.
Στη βελτίωση των συνθηκών αυτής της αναγκαίας ορατότητας, θα σας βοηθήσει και ένας δεξιός εξωτερικός καθρέπτης.
Όσα οχήματα έλκουν ρυμουλκούμενα (π.χ. τροχόσπιτο) ή μεταφέρουν φορτία, που περιορίζουν την ορατότητα μέσω του εσωτερικού καθρέπτη, πρέπει οπωσδήποτε να είναι εξοπλισμένα και με δεξιό εξωτερικό καθρέπτη.

Η ρύθμιση του αριστερού εξωτερικού καθρέπτη.

Η επόμενη κίνηση, κάθε σωστού οδηγού, μετά τη ρύθμιση του εσωτερικού καθρέπτη, είναι η σωστή ρύθμιση του αριστερού εξωτερικού καθρέπτη, για να έχετε ορατότητα σε μεγάλη απόσταση στο μέρος του οδοστρώματος αμέσως αριστερά σας. Για να το επιτύχετε αυτό, θα πρέπει να διακρίνετε στην κάτω δεξιά γωνία του καθρέπτη, την αριστερή πλευρά του αυτοκινήτου σας.
Προσοχή! Πρέπει να λαμβάνετε κάθε φορά υπόψη σας ότι η απόσταση ανάμεσα στο όχημά σας και στο όχημα που σας ακολουθεί, διαφέρει ανάλογα με το είδος της επιφάνειας των καθρεπτών σας, δηλαδή αν είναι επίπεδοι ή κυρτοί.
Αν ο καθρέπτης είναι επίπεδος, το είδωλο του αυτοκινήτου που ακολουθεί φαίνεται στην πραγματική απόσταση, ενώ αν είναι κυρτός, το είδωλο φαίνεται να βρίσκεται σε μεγαλύτερη απόσταση. Αυτό είναι ένα βασικό στοιχείο, που πρέπει να λαμβάνετε υπόψη σας, ειδικά όταν οδηγείτε αυτοκίνητο κάποιου τρίτου.
Μάθετε να ρυθμίζετε και να χρησιμοποιείτε σωστά τους καθρέπτες του οχήματός σας, ώστε να οδηγείτε χωρίς να χρειάζεται να κινείτε το κεφάλι σας σε κλίση τέτοια, που να χάνετε την οπτική επαφή με το οδόστρωμα μπροστά σας.

Οι «νεκρές» οπτικές γωνίες.

Τις «νεκρές» οπτικές γωνίες, δηλαδή τις περιοχές (ζώνες) στις οποίες είναι αδύνατο να δείτε με τους καθρέπτες σας άλλα οχήματα σε κοντινή απόσταση από το δικό σας, μπορείτε να τις αντιμετωπίζετε ρίχνοντας μία λοξή προσεκτική ματιά επάνω από τον ώμο σας.
Νεκρές γωνίες υπάρχουν σε κάθε πλευρά του οχήματος. Οι νεκρές γωνίες αποτελούν πηγή κινδύνου κάθε φορά που αλλάζετε λωρίδα, προσπερνάτε άλλο όχημα ή επιχειρείτε κάποιον ελιγμό «γωνία» κινούνται μικρά οχήματα και κυρίως δίκυκλα.

Χρησιμοποίηση των καθρεπτών.

Όταν οδηγείτε, πρέπει να γνωρίζετε κάθε στιγμή όσο περισσότερα μπορείτε, για το τι συμβαίνει στο δρόμο πίσω και μπροστά σας. Αυτό είναι αναγκαίο, επειδή η κατάσταση μπορεί να αλλάξει πολύ γρήγορα. Την αλλαγή αυτή μπορείτε να την αντιληφθείτε μόνο με τη συχνή χρήση των καθρεπτών και τον έλεγχο των «νεκρών γωνιών».
Η σωστή οδήγηση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό, από την ακριβή γνώση του περιβάλλοντος χώρου, γνώση που εξασφαλίζεται με τη σωστή χρήση των καθρεπτών.
Η σωστή χρήση των καθρεπτών αποτελεί σημαντικό παράγοντα για να γίνετε καλός οδηγός. Σας κρατά σε επαφή και ετοιμότητα με τη γύρω σας πραγματικότητα, ενώ παράλληλα καθιστά την οδήγηση ασφαλή επειδή έχετε τον έλεγχο της καταστάσεως.
Προσοχή! Πρέπει πάντοτε να χρησιμοποιείτε τους καθρέπτες, πριν κάνετε ο,τιδήποτε που μπορεί να επηρεάσει τους άλλους χρήστες του δρόμου. Η σωστή χρήση των καθρεπτών είναι κλειδί για να γίνετε ένας σωστός οδηγός.


Πράσινο ή Ερυθρό ή Κίτρινο, σταθερό φως κυκλικής μορφής:

Πράσινο σταθερό φως κυκλικής μορφής:
Ο οδηγός προχωρεί κατευθείαν μπροστά ή στρίβει προς τα δεξιά ή αριστερά, εκτός αν άλλο σήμα ή πινακίδα απαγορεύει την κατευθείαν κίνηση ή στροφή. Ο οδηγός υποχρεούται, και αν ακόμη ο φωτεινός σηματοδότης δείχνει πράσινο φως, κινούμενος κατευθείαν μπροστά, να παραχωρεί προτεραιότητα σε άλλο όχημα ή πεζό που κινείται ακόμη από προηγούμενη σηματοδότηση, στρίβοντας δε να παραχωρεί προτεραιότητα στους πεζούς, οι οποίοι κινούνται στην οδό στην οποία πρόκειται να εισέλθει.
Ερυθρό σταθερό φως κυκλικής μορφής:
Ο οδηγός υποχρεούται να σταματήσει προ της ειδικής γραμμής διακοπής αυτής ή, αν δεν υπάρχει τέτοια, σε αρκετή απόσταση από το σηματοδότη, ώστε η σηματοδότηση να είναι σε αυτόν ευχερώς ορατή, να παραμένει δε σε στάση μέχρις ότου ανάψει το πράσινο φως. Επίσης υποχρεούται να μην εισέρχεται στον οδικό κόμβο ούτε να κινείται πάνω στις διαβάσεις πεζών, εάν ο σηματοδότης είναι τοποθετημένος στο μέσο ή στην απέναντι πλευρά του κόμβου.
Κίτρινο σταθερό φως κυκλικής μορφής:
Ο οδηγός υποχρεούται να σταματήσει, όπως και προερυθρού φωτός, εκτός αν βρίσκεται τόσο κοντά στο σηματοδότη, ώστε να μην μπορεί να κάμει αυτό ασφαλώς.

Αναλάμπον - παλλόμενο φως:

Απλό ή διπλό κίτρινο φως κυκλικής μορφής, το οποίο αναβοσβήνει (αναλάμπον):
Ο οδηγός υποχρεούται να ανακόπτει ταχύτητα, να προχωρεί με ιδιαίτερη προσοχή και να παραχωρεί προτεραιότητα στους πεζούς και στα οχήματα.
Απλό ερυθρό φως, το οποίο αναβοσβήνει (αναλάμπον), κυκλικής μορφής ή διπλό Έναλλασσόμενο στον ίδιο ιστό, στο αυτό ύψος και προς την αυτή κατεύθυνση:
Σημαίνει μεγάλο κίνδυνο και υποχρεώνει τον οδηγό σε ακινητοποίηση του οχήματος, όπως και προ ερυθρού σταθερού φωτός. Η σηματοδότηση αυτή χρησιμοποιείται μόνο σε Ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις, σε προσβάσεις σε κινητές γέφυρες ή αποβάθρες οχηματαγωγών, όταν πυροσβεστικά οχήματα εισέρχονται στην οδό ή πλησιάζουν αεροσκάφη, τα οποία θα διέλθουν σε χαμηλό ύψος πάνω από την οδό.

Άλλες φωνεινές σημάνσεις:

Πράσινο φως με μορφή ενός ή περισσότερων βελών:
Ο οδηγός μπορεί να προχωρήσει μόνο προς την κατεύθυνση που δείχνει το βέλος ή τα βέλη. Βέλος προς τα πάνω σημαίνει υποχρεωτική κίνηση κατευθείαν μπροστά.
Σηματοδότης τρίχρωμου συστήματος, ο οποίος περιλαμβάνει ένα ή περισσότερα πρόσθετα πράσινα βέλη:
Ο οδηγός μπορεί να προχωρεί προς την κατεύθυνση που δείχνει το βέλος ή τα βέλη, ανεξάρτητα από τη φάση που έχει ο σηματοδότης κατά τη στιγμή εκείνη, αφού προηγουμένως εισέλθει στη λωρίδα κυκλοφορίας, η οποία προορίζεται για τα οχήματα τα κινούμΈνα προς την κατεύθυνση που δείχνει το βέλος ή τα βέλη.
Οδηγός, ο οποίος βρίσκεται μέσα στη λωρίδα κυκλοφορίας η οποία προορίζεται για τα οχήματα που κινούνται προς την κατεύθυνση του βέλους, υποχρεούται να κινηθεί προς την κατεύθυνση αυτήν, εκτός αν η διακοπή της πορείας του δεν εμποδίζει την κίνηση των οχημάτων που κινούνται πίσω του στην ίδια λωρίδα.
Στις πιο πάνω περιπτώσεις ο οδηγός επιτρέπεται να προχωρήσει προς την κατεύθνση που δείχνει το βέλος μόνον αν το επιτρέπουν οι συνθήκες κυκλοφορίας στην οδό στην οποία πρόκειται να εισέλθει και δεν εκτίθενται σε κίνδυνο οι πεζοί.
Ερυθρό φως με μορφή βέλους:
Ο οδηγός απαγορεύεται να κινηθεί προς την κατεύθυνση που δείχνει το βέλος και υποχρεούται να σταματήσει το όχημά του, όπως και προερυθρού φωτός κυκλικής μορφής.
Κίτρινο φως με μορφή βέλους, το οποίο είναι σταθερό ή αναβοσβήνει:
Ο οδηγός έχει τις αυτές υποχρεώσεις όπως και προ κίτρινου φωτός κυκλικής μορφής, Ερυθρό φως με μορφή δύο ράβδων που τέμνονται σε σχήμα Χ,
το οποίο είναι τοποθετημένο πάνω από λωρίδα κυκλοφορίας, σε οδόστρωμα με περισσότερες από δύο λωρίδες, οι οποίες χωρίζονται με κατά μήκος διαγραμμίσεις, απαγορεύει τη χρησιμοποίηση της λωρίδας αυτής,
πράσινο δε φως, με μορφή βέλους προς τα κάτω, παρέχει δικαίωμα κίνησης σε αυτήν την λωρίδα.

Designed & Hosted byTakis
color
Πληροφορίες
Ρυθμίσεις
Μήνυμα
Αρχικές Ρυθμίσεις