Test-Drive-Home Μισοτελειωμένο
ΕΡΩΤΗΣΗ
Οι Καθρέπτες του αυτοκινήτου

Μόλις πάρετε τη σωστή θέση στο κάθισμά σας (ρύθμιση καθίσματος), πρέπει να ρυθμίσετε τους καθρέπτες, εσωτερικό καθρέπτη και εξωτερικούς καθρέπτες. Με τη σωστή ρύθμιση στους καθρέπτες πρέπει να έχετε την μέγιστη ορατότητα τόσο πίσω όσο και δεξιά ή αριστερά του οχήματος.

Η ρύθμιση του εσωτερικού καθρέπτη.

Πρέπει να ρυθμίσετε τον εσωτερικό καθρέπτη, ώστε να παρατηρείτε (μέσω αυτού) όλο το πίσω τζάμι. Με τη σωστή ρύθμιση του εσωτερικού καθρέπτη πρέπει να έχετε ορατότητα σε μακρινή απόσταση στο μέρος του οδοστρώματος που είναι αμέσως δεξιά σας και πίσω.
Στη βελτίωση των συνθηκών αυτής της αναγκαίας ορατότητας, θα σας βοηθήσει και ένας δεξιός εξωτερικός καθρέπτης.
Όσα οχήματα έλκουν ρυμουλκούμενα (π.χ. τροχόσπιτο) ή μεταφέρουν φορτία, που περιορίζουν την ορατότητα μέσω του εσωτερικού καθρέπτη, πρέπει οπωσδήποτε να είναι εξοπλισμένα και με δεξιό εξωτερικό καθρέπτη.

Η ρύθμιση του αριστερού εξωτερικού καθρέπτη.

Η επόμενη κίνηση, κάθε σωστού οδηγού, μετά τη ρύθμιση του εσωτερικού καθρέπτη, είναι η σωστή ρύθμιση του αριστερού εξωτερικού καθρέπτη, για να έχετε ορατότητα σε μεγάλη απόσταση στο μέρος του οδοστρώματος αμέσως αριστερά σας. Για να το επιτύχετε αυτό, θα πρέπει να διακρίνετε στην κάτω δεξιά γωνία του καθρέπτη, την αριστερή πλευρά του αυτοκινήτου σας.
Προσοχή! Πρέπει να λαμβάνετε κάθε φορά υπόψη σας ότι η απόσταση ανάμεσα στο όχημά σας και στο όχημα που σας ακολουθεί, διαφέρει ανάλογα με το είδος της επιφάνειας των καθρεπτών σας, δηλαδή αν είναι επίπεδοι ή κυρτοί.
Αν ο καθρέπτης είναι επίπεδος, το είδωλο του αυτοκινήτου που ακολουθεί φαίνεται στην πραγματική απόσταση, ενώ αν είναι κυρτός, το είδωλο φαίνεται να βρίσκεται σε μεγαλύτερη απόσταση. Αυτό είναι ένα βασικό στοιχείο, που πρέπει να λαμβάνετε υπόψη σας, ειδικά όταν οδηγείτε αυτοκίνητο κάποιου τρίτου.
Μάθετε να ρυθμίζετε και να χρησιμοποιείτε σωστά τους καθρέπτες του οχήματός σας, ώστε να οδηγείτε χωρίς να χρειάζεται να κινείτε το κεφάλι σας σε κλίση τέτοια, που να χάνετε την οπτική επαφή με το οδόστρωμα μπροστά σας.

Οι «νεκρές» οπτικές γωνίες.

Τις «νεκρές» οπτικές γωνίες, δηλαδή τις περιοχές (ζώνες) στις οποίες είναι αδύνατο να δείτε με τους καθρέπτες σας άλλα οχήματα σε κοντινή απόσταση από το δικό σας, μπορείτε να τις αντιμετωπίζετε ρίχνοντας μία λοξή προσεκτική ματιά επάνω από τον ώμο σας.
Νεκρές γωνίες υπάρχουν σε κάθε πλευρά του οχήματος. Οι νεκρές γωνίες αποτελούν πηγή κινδύνου κάθε φορά που αλλάζετε λωρίδα, προσπερνάτε άλλο όχημα ή επιχειρείτε κάποιον ελιγμό «γωνία» κινούνται μικρά οχήματα και κυρίως δίκυκλα.

Χρησιμοποίηση των καθρεπτών.

Όταν οδηγείτε, πρέπει να γνωρίζετε κάθε στιγμή όσο περισσότερα μπορείτε, για το τι συμβαίνει στο δρόμο πίσω και μπροστά σας. Αυτό είναι αναγκαίο, επειδή η κατάσταση μπορεί να αλλάξει πολύ γρήγορα. Την αλλαγή αυτή μπορείτε να την αντιληφθείτε μόνο με τη συχνή χρήση των καθρεπτών και τον έλεγχο των «νεκρών γωνιών».
Η σωστή οδήγηση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό, από την ακριβή γνώση του περιβάλλοντος χώρου, γνώση που εξασφαλίζεται με τη σωστή χρήση των καθρεπτών.
Η σωστή χρήση των καθρεπτών αποτελεί σημαντικό παράγοντα για να γίνετε καλός οδηγός. Σας κρατά σε επαφή και ετοιμότητα με τη γύρω σας πραγματικότητα, ενώ παράλληλα καθιστά την οδήγηση ασφαλή επειδή έχετε τον έλεγχο της καταστάσεως.
Προσοχή! Πρέπει πάντοτε να χρησιμοποιείτε τους καθρέπτες, πριν κάνετε ο,τιδήποτε που μπορεί να επηρεάσει τους άλλους χρήστες του δρόμου. Η σωστή χρήση των καθρεπτών είναι κλειδί για να γίνετε ένας σωστός οδηγός.


αυτοφερόμενο ανεξάρτητο

Ανάλογα με τη μορφή και τον τρόπο κατασκευής τα πλαίσια των επιβατικών αυτοκινήτων διακρίνονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες:
1. Η αυτοφερόμενη κατασκευή. Στη μορφή αυτή το πλαίσιο και το αμάξωμα αποτελούν μια ενιαία κατασκευή. Χρησιμοπoιείται ευρέως στα σύγχρονα αυτοκίνητα και ειδικότερα σ' αυτά που έχουν μεταξόνιο μικρότερο από 2600 - 2800 mm και μικτό βάρος κάτω από 1350 - 1450 kg. Στα πλεονεκτήματά της αναφέρονται η μικρή μάζα (που συνεπάγεται μικρό βάρος), η μεγάλη αντοχή κύρια σε στρέψη, και τα λίγα κομμάτια στη συναρμολόγηση.
Μειονεκτήματα είναι η πολυπλοκότητα του σχεδιασμού καθώς πρέπει να γίνει προσεκτική διευθέτηση χώρων και καλός υπολογισμός των ενισχύσεων, και η δυσκολία κατασκευής γιατί απαιτείται σύγχρονη τεχνολογία και εξελιγμένες εργαλειομηχανές. Σε περίπτωση ατυχήματος παρέχει αυξημένη προστασία αλλά αν παραμορφωθεί η επισκευή του είναι πολύ δύσκολη.
2. Το ανεξάρτητο πλαίσιο. Αποτελεί ξεχωριστή κατασκευή από το αμάξωμα και είναι τις περισσότερες φορές επίπεδο. Σχεδιάζεται για να μπορεί να δεχτεί όλα τα φορτία που επιδρούν στο αυτοκίνητο. Στην περίπτωση αυτή το αμάξωμα χρησιμεύει κύρια για την προφύλαξη των επιβατών από τις καιρικές συνθήκες και σε μικρό ποσοστό για την προστασία τους από συγκρούσεις.
Πλεονεκτήματα του ανεξάρτητου πλαισίου είναι η ευκολία σχεδιασμού και υπολογισμού σε σχέση με το αυτοφερόμενο, η δυνατότητα χρησιμοποίησης διαφορετικών αμαξωμάτων στο ίδιο πλαίσιο και η δυνατότητα επισκευής μετά από ατύχημα. Η κατασκευή του μπορεί να γίνει με περιορισμένη τεχνολογία.
Κύρια μειονεκτήματά του είναι το μεγάλο βάρος (στις περισσότερες περιπτώσεις), η μειωμένη αντοχή στις περισσότερες καταπονήσεις και οι συγκεντρώσεις τάσεων που παρουσιάζουν στα σημεία που συνδέονται με τα μηχανικά μέρη του οχήματος. Τέτοια πλαίσια χρησιμοποιούσαν τα παλιότερα αυτοκίνητα

Το μικτό ή ημιαυτοφερόμενο πλαίσιο.

Είναι τρισδιάστατο και αποτελεί μια ενδιάμεση λύση ανάμεσα στα δύο προηγούμενα. Μέσω αυτού του τύπου πλαισίου παραλαμβάνονται όλα τα φορτία που ασκούνται στο όχημα, ενώ εξασφαλίζεται καλύτερη προφύλαξη των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης. Το αμάξωμα εδώ προφυλάσσει τους επιβαίνοντες μόνο από τις καιρικές συνθήκες. Τα πλεονεκτήματα του είναι η ελαφριά κατασκευή, η απλή συναρμολόγηση και η αρκετά καλή αντοχή σε στρεπτικά φορτία. Και εδώ παρέχεται η δυνατότητα χρησιμοποίησης εναλλακτικών αμαξωμάτων.
Ο σχεδιασμός και ο υπολογισμός του είναι ευκολότερος από τα αυτοφερόμενα αλλά δυσκολότερος από τα ανεξάρτητα. Παρέχει περιορισμένες δυνατότητες επισκευής και παρουσιάζει και αυτό συγκεντρώσεις τάσεων στα σημεία σύνδεσης με τα μηχανικά μέρη.
Στους δύο τελευταίους τύπους πλαισίων είναι δυνατόν να ελαττωθεί ο εσωτερικός θόρυβος αν προστεθούν ελαστικοί σύνδεσμοι στα σημεία σύνδεσης πλαισίου - αμαξώματος, ενώ διαχωρίζεται και απλοποιείται σημαντικά η συνολική διαδικασία παραγωγής του οχήματος.

Designed & Hosted byTakis
color
Πληροφορίες
Ρυθμίσεις
Μήνυμα
Αρχικές Ρυθμίσεις