Test-Drive-Home Μισοτελειωμένο
ΕΡΩΤΗΣΗ

Αμυντική Οδήγηση

Δεν έχει σημασία αν είμαστε έμπειροι οδηγοί ή όχι. Αυτό που πραγματικά έχει σημασία είναι να είμαστε σίγουροι ότι έχουμε την ικανότητα να:

αυτοφερόμενο ανεξάρτητο

  • Πραγματοποιούμε τους βασικούς ελέγχους ασφαλείας στο όχημά μας.
  • Σεβόμαστε και να ακολουθούμε όλους τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.
  • Πραγματοποιούμε ελιγμούς με ικανότητα και ασφάλεια κατά την οδήγηση.
  • Παρκάρουμε με ασφάλεια και σεβόμενοι τους υπόλοιπους χρήστες της οδού.
  • Εντοπίζουμε και αναλύουμε στατικούς και δυναμικούς κινδύνους.
  • Χειριζόμαστε με αποτελεσματικότητα καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης.
  • Χειριζόμαστε με αποτελεσματικότητα αντίξοες συνθήκες.
  • Διατηρούμε τον αυτοέλεγχό μας και περιμένουμε να συμβούν τα πάντα ανά πάσα στιγμή.

Η οδήγηση απαιτεί την αγαστή συνεργασία τριών ανθρωπίνων ενεργειών: της αντίληψης, της σκέψης και του ελέγχου της κίνησης.

Η οδήγηση επιτυγχάνεται με την αλληλουχία των σχετικών ενεργειών.

Αμυντική είναι η οδήγηση που έχει στόχο την προάσπιση της οδικής ασφάλειας – της δική μας και των άλλων χρηστών της οδού.

Αμυντική Οδήγηση σημαίνει ασφαλής και εύρυθμη συνύπαρξή με όλους τους χρήστες της οδού.

αντίληψη - σκέψη - έλεγχος

Είναι πολύ δύσκολο να καθορίσει κάποιος την αρχή και το τέλος της αλληλουχίας αυτής. Για παράδειγμα, ο οδηγός πρώτα αποφασίζει να οδηγήσει (σκέψη), μετά εκκινεί το όχημα (έλεγχος κίνησης) και στη συνέχεια εξετάζει το περιβάλλον για πιθανούς κινδύνους πριν ξεκινήσει, όπως σταθμευμένα οχήματα ή εμπόδια γύρω του (αντίληψη).
Ωστόσο, οι τρεις αυτές μορφές δράσης αλληλεπιδρούν, σε συσχέτιση και με τα σχετικά εξωτερικά ερεθίσματα που προέρχονται από την απόκριση του ίδιου του οχήματος, το δρόμο και άλλα στοιχεία του κυκλοφοριακού περιβάλλοντος (άλλα οχήματα, άνθρωποι, εμπόδια, κλπ.).
Έτσι λοιπόν η οδήγηση είναι μία ιεραρχική διαδικασία, η οποία απαιτεί ένα σχέδιο δράσης (σκέψη), ορθή αποτίμηση του περιβάλλοντος, γνώση των κανόνων οδήγησης (αντίληψη) και εν τέλει τον έλεγχο του οχήματος (έλεγχος κίνησης). Οδηγός, όχημα και περιβάλλον αλληλεπιδρούν κάθε στιγμή που οδηγούμε.


Πράσινο ή Ερυθρό ή Κίτρινο, σταθερό φως κυκλικής μορφής:

Πράσινο σταθερό φως κυκλικής μορφής:
Ο οδηγός προχωρεί κατευθείαν μπροστά ή στρίβει προς τα δεξιά ή αριστερά, εκτός αν άλλο σήμα ή πινακίδα απαγορεύει την κατευθείαν κίνηση ή στροφή. Ο οδηγός υποχρεούται, και αν ακόμη ο φωτεινός σηματοδότης δείχνει πράσινο φως, κινούμενος κατευθείαν μπροστά, να παραχωρεί προτεραιότητα σε άλλο όχημα ή πεζό που κινείται ακόμη από προηγούμενη σηματοδότηση, στρίβοντας δε να παραχωρεί προτεραιότητα στους πεζούς, οι οποίοι κινούνται στην οδό στην οποία πρόκειται να εισέλθει.
Ερυθρό σταθερό φως κυκλικής μορφής:
Ο οδηγός υποχρεούται να σταματήσει προ της ειδικής γραμμής διακοπής αυτής ή, αν δεν υπάρχει τέτοια, σε αρκετή απόσταση από το σηματοδότη, ώστε η σηματοδότηση να είναι σε αυτόν ευχερώς ορατή, να παραμένει δε σε στάση μέχρις ότου ανάψει το πράσινο φως. Επίσης υποχρεούται να μην εισέρχεται στον οδικό κόμβο ούτε να κινείται πάνω στις διαβάσεις πεζών, εάν ο σηματοδότης είναι τοποθετημένος στο μέσο ή στην απέναντι πλευρά του κόμβου.
Κίτρινο σταθερό φως κυκλικής μορφής:
Ο οδηγός υποχρεούται να σταματήσει, όπως και προερυθρού φωτός, εκτός αν βρίσκεται τόσο κοντά στο σηματοδότη, ώστε να μην μπορεί να κάμει αυτό ασφαλώς.

Αναλάμπον - παλλόμενο φως:

Απλό ή διπλό κίτρινο φως κυκλικής μορφής, το οποίο αναβοσβήνει (αναλάμπον):
Ο οδηγός υποχρεούται να ανακόπτει ταχύτητα, να προχωρεί με ιδιαίτερη προσοχή και να παραχωρεί προτεραιότητα στους πεζούς και στα οχήματα.
Απλό ερυθρό φως, το οποίο αναβοσβήνει (αναλάμπον), κυκλικής μορφής ή διπλό Έναλλασσόμενο στον ίδιο ιστό, στο αυτό ύψος και προς την αυτή κατεύθυνση:
Σημαίνει μεγάλο κίνδυνο και υποχρεώνει τον οδηγό σε ακινητοποίηση του οχήματος, όπως και προ ερυθρού σταθερού φωτός. Η σηματοδότηση αυτή χρησιμοποιείται μόνο σε Ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις, σε προσβάσεις σε κινητές γέφυρες ή αποβάθρες οχηματαγωγών, όταν πυροσβεστικά οχήματα εισέρχονται στην οδό ή πλησιάζουν αεροσκάφη, τα οποία θα διέλθουν σε χαμηλό ύψος πάνω από την οδό.

Άλλες φωνεινές σημάνσεις:

Πράσινο φως με μορφή ενός ή περισσότερων βελών:
Ο οδηγός μπορεί να προχωρήσει μόνο προς την κατεύθυνση που δείχνει το βέλος ή τα βέλη. Βέλος προς τα πάνω σημαίνει υποχρεωτική κίνηση κατευθείαν μπροστά.
Σηματοδότης τρίχρωμου συστήματος, ο οποίος περιλαμβάνει ένα ή περισσότερα πρόσθετα πράσινα βέλη:
Ο οδηγός μπορεί να προχωρεί προς την κατεύθυνση που δείχνει το βέλος ή τα βέλη, ανεξάρτητα από τη φάση που έχει ο σηματοδότης κατά τη στιγμή εκείνη, αφού προηγουμένως εισέλθει στη λωρίδα κυκλοφορίας, η οποία προορίζεται για τα οχήματα τα κινούμΈνα προς την κατεύθυνση που δείχνει το βέλος ή τα βέλη.
Οδηγός, ο οποίος βρίσκεται μέσα στη λωρίδα κυκλοφορίας η οποία προορίζεται για τα οχήματα που κινούνται προς την κατεύθυνση του βέλους, υποχρεούται να κινηθεί προς την κατεύθυνση αυτήν, εκτός αν η διακοπή της πορείας του δεν εμποδίζει την κίνηση των οχημάτων που κινούνται πίσω του στην ίδια λωρίδα.
Στις πιο πάνω περιπτώσεις ο οδηγός επιτρέπεται να προχωρήσει προς την κατεύθνση που δείχνει το βέλος μόνον αν το επιτρέπουν οι συνθήκες κυκλοφορίας στην οδό στην οποία πρόκειται να εισέλθει και δεν εκτίθενται σε κίνδυνο οι πεζοί.
Ερυθρό φως με μορφή βέλους:
Ο οδηγός απαγορεύεται να κινηθεί προς την κατεύθυνση που δείχνει το βέλος και υποχρεούται να σταματήσει το όχημά του, όπως και προερυθρού φωτός κυκλικής μορφής.
Κίτρινο φως με μορφή βέλους, το οποίο είναι σταθερό ή αναβοσβήνει:
Ο οδηγός έχει τις αυτές υποχρεώσεις όπως και προ κίτρινου φωτός κυκλικής μορφής, Ερυθρό φως με μορφή δύο ράβδων που τέμνονται σε σχήμα Χ,
το οποίο είναι τοποθετημένο πάνω από λωρίδα κυκλοφορίας, σε οδόστρωμα με περισσότερες από δύο λωρίδες, οι οποίες χωρίζονται με κατά μήκος διαγραμμίσεις, απαγορεύει τη χρησιμοποίηση της λωρίδας αυτής,
πράσινο δε φως, με μορφή βέλους προς τα κάτω, παρέχει δικαίωμα κίνησης σε αυτήν την λωρίδα.

Designed & Hosted byTakis
color
Πληροφορίες
Ρυθμίσεις
Μήνυμα
Αρχικές Ρυθμίσεις