Test-Drive-Home Μισοτελειωμένο
ΕΡΩΤΗΣΗ
Ο πίνακας οργάνων του αυτοκινήτου σας.

Στον πίνακα οργάνων (ταμπλό) κάθε αυτοκινήτου είναι τοποθετημένα ορισμένα όργανα ενδείξεων (δείκτες) ή μετρήσεων (μετρητές) που σας επιτρέπουν να ελέγχετε τη λειτουργία του αυτοκινήτου σας ή αξιοποιούνται για χρήσιμες πληροφορίες (προγραμματισμένη συντήρηση, ποσότητα καυσίμου στη δεξαμενή καυσίμων κλπ.).

Ο πίνακας οργάνων :

Ο πίνακας οργάνων με τα κυριότερα όργανα, με τα οποία είναι εξοπλισμένο το αυτοκίνητό σας. Αυτά είναι:

  • Το ταχύμετρο, που σας επιτρέπει να ελέγχετε την ταχύτητα του αυτοκινήτου σας.
  • Το στροφόμετρο, που σας δείχνει τις στροφές του κινητήρα.
  • Ο χιλιομετρητής, που σας δίνει τη δυνατότητα να τηρείτε την προγραμματισμένη συντήρηση του οχήματός σας, σύμφωνα με τα χιλιόμετρα που έχετε διανύσει.
  • Ένας δεύτερος χιλιομετρητής, (που έχετε τη δυνατότητα να μηδενίζετε) σας επιτρέπει να υπολογίζετε την κατανάλωση καυσίμων ανά χιλιόμετρο, συγκεκριμένη διαδρομή, αλλαγή λαδιών κλπ.
  • Δείκτης θερμοκρασίας του κινητήρα.
  • Δείκτης ποσότητας καυσίμου στη δεξαμενή καυσίμου.
Προσοχή.
Φροντίστε να μάθετε τα όργανα του πίνακα του αυτοκινήτου σας (από το βιβλίο κατασκευαστή κλπ.) και αξιοποιήστε το σκοπό για τον οποίο αυτά υπάρχουν.

Όργανα φωτεινών ενδείξεων.

Ο πίνακας οργάνων του αυτοκινήτου είναι εφοδιασμένος με φωτεινές ενδείξεις, που παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για τη χρήση του αυτοκινήτου, την πρόληψη σημαντικών βλαβών κλπ. Επιβάλλεται λοιπόν η πλήρης ενημέρωσή σας για κάθε φωτεινή ένδειξη του πίνακα. Έτσι αν ανάψει κάποια από τις παρακάτω φωτεινές ενδείξεις (συνήθως κόκκινη) θα σημαίνει ΚΙΝΔΥΝΟ:
Υπάρχουν και άλλες φωτεινές ενδείξεις, οι οποίες σας παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για χειρισμούς και ενέργειες, που πρέπει να κάνετε κατά την οδήγηση. Οι ενδείξεις αυτές έχουν διάφορα χρώματα (φροντίστε να τις μάθετε από το βιβλίο του κατασκευαστή του αυτοκινήτου σας καθώς και τι σημαίνουν οι παραστάσεις που εικονίζουν). Οι πληροφορίες που παρέχονται από τις φωτεινές ενδείξεις παρουσιάζονται ενδεικτικά παρακάτω και είναι:
Προσοχή. Διαβάστε και μελετήστε με ιδιαίτερη προσοχή τις πληροφορίες για τον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου σας και προσπαθήστε να τις αξιοποιείτε κάθε φορά.

  • Αν δεν γνωρίζετε ή δεν θυμάστε το μήνυμα των φωτεινών ενδείξεων, ξαναδιαβάστε το βιβλίο του κατασκευαστή και σχηματίστε έναν εύχρηστο πίνακα. Φυλάξτε τον μαζί με την άδεια κυκλοφορίας στο αυτοκίνητό σας (για να τον χρησιμοποιείτε όποτε σας χρειάζεται).
  • Όταν έχετε αναμμένα τα φώτα διασταυρώσεως (μεσαία φώτα) ανάβει πράσινη φωτεινή ένδειξη στον πίνακα οργάνων, ενώ αν έχετε αναμμένα τα φώτα πορείας (μεγάλα) ανάβει κυανή φωτεινή ένδειξη.
  • Αν θέλετε να προειδοποιήσετε τους άλλους χρήστες της οδού με τα φώτα πορείας, χρησιμοποιήστε εναλλάξ και με γρήγορη κίνηση το ανάλογο χειριστήριο φώτων του αυτοκινήτου σας (σχ. 1.15).

Δείκτες αλλαγής κατευθύνσεως (φλας).

  • Η θέση προς την οποία θέτετε τους δείκτες αλλαγής κατευθύνσεως (φλας) του αυτοκινήτου σας ταυτίζεται με αυτήν προς την οποία στρίβετε το τιμόνι σας.
  • Πριν στρίψετε, πατήστε τον αντίστοιχο δείκτη. Ο δείκτης επανέρχεται αυτόματα (σβήνει) μόλις ευθυγραμμίσετε το τιμόνι. Εάν αυτό δεν συμβεί (π.χ. σε μικρή στροφή) τον επαναφέρετε στην κανονική του θέση με το χέρι σας. Ομοίως, αν σβήσει πιο γρήγορα από όσο πρέπει (π.χ. πριν ολοκληρώσετε τη στροφή) ξαναβάλτε τον σε λειτουργία.
  • Οι δείκτες αλλαγής κατευθύνσεως (φλας) παρουσιάζουν πρόβλημα αν η φωτεινή ένδειξη στον πίνακα:
    • Αναβοσβήνει πολύ γρήγορα ή πολύ αργά.
    • Δεν ανάβει.
    • Ανάβει συνεχώς.


πηγές ενέργειας

Ένα υβριδικό αυτοκίνητο λοιπόν συνδυάζει και χρησιμοποιεί δύο πηγές ενέργειας: τη θερμοδυναμική, που προέρχεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, και την ηλεκτρική, που προέρχεται από τον ηλεκτροκινητήρα.
Για τη συνδυασμένη λειτουργία αυτών των δύο πηγών ενέργειας στην απλούστερη μορφή είναι απαραίτητη η ύπαρξη και άλλων βοηθητικών εξαρτημάτων, όπως οι μπαταρίες, η γεννήτρια και ο μετασχηματιστής. Ένα υβριδικό αυτοκίνητο μπορεί να κινείται είτε με τον έναν από τους δύο κινητήρες είτε με τον συνδυασμό τους.
Ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει την κίνηση σε κάθε ξεκίνημα του αυτοκινήτου, στην κυκλοφορία μέσα στην πόλη και σε πορεία χαμηλής ταχύτητας, ενώ σε ανοιχτό δρόμο και σε γρήγορη κίνηση τον έλεγχο έχει ο βενζινοκινητήρας. Όταν όμως απαιτείται η μέγιστη ισχύς, όπως σε ένα προσπέρασμα ή σε μια ανηφόρα, αυτή εξασφαλίζεται από τη συνδυασμένη λειτουργία και των δύο κινητήρων, θερμικού και ηλεκτρικού.
Οι ηλεκτρικοί κινητήρες, μόνοι τους, έχουν το σοβαρό μειονέκτημα της μικρής αυτονο-μίας κίνησης του οχήματος. Η πηγή ενέργειας που χρησιμοποιούν είναι οι μπαταρίες και αυτές δεν μπορούν να πάνε το αυτοκίνητο μακριά.
Στο υβριδικό αυτοκίνητο οι μπαταρίες φορτίζονται από μία γεννήτρια, η οποία λειτουργεί χάρη στον βενζινοκινητήρα. Πιο αναλυτικά: η χημική ενέργεια του καυσίμου μετατρέπεται με τον βενζινοκινητήρα σε κινητική ενέργεια. Η κινητική ενέργεια μετατρέπεται με τη σειρά της από τη γεννήτρια σε ηλεκτρική. Η ηλεκτρική ενέργεια διοχετεύεται στον ηλεκτροκινητήρα που τη μετατρέπει ξανά σε κινητική ενέργεια κινώντας τους τροχούς. Η ηλεκτρική ενέργεια που περισσεύει αποθηκεύεται στις μπαταρίες. Έτσι ένα υβριδικό όχημα συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης με τη μεγάλη αυτονομία των ορυκτών καυσίμων.

Συστήματα υβριδικής μετάδοσης ισχύος

Τα υβριδικά συστήματα μετάδοσης ισχύος μπορούν να ταξινομηθούν, ανάλογα με τη συνδεσμολογία τους, σε τρεις βασικές κατηγορίες:
„„Σειριακά. Σε ένα σειριακό υβριδικό σύστημα μετάδοσης ισχύος την κίνηση δίνει αποκλειστικά ο ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος δέχεται ηλεκτρική ενέργεια είτε από μια συστοιχία μπαταριών είτε από μια μηχανή εσωτερικής καύσης μέσω γεννήτριας. Σε ένα σειριακό σύστημα μετάδοσης ισχύος ο κινητήρας είναι συνήθως μικρότερος, καθώς έχει να αντιμετωπίσει μέτριες σε ισχύ απαιτήσεις οδήγησης.
„„Παράλληλα. Σε ένα παράλληλο υβριδικό σύστημα μετάδοσης ισχύος ο κινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας παράγουν την ισχύ για την κίνηση των τροχών, ενώ βρίσκονται μόνιμα και ανεξάρτητα συνδεδεμένοι με το κιβώτιο ταχυτήτων. Επειδή σε αυτόν τον σχηματισμό ο κινητήρας είναι συνδεδεμένος απευθείας στους τροχούς, εξαλείφεται η μείωση της απόδοσης κατά τη μετατροπή της μηχανικής ενέργειας σε ηλεκτρική, πράγμα που συμβαίνει στα σειριακά συστήματα μετάδοσης ισχύος, καθιστώντας αυτό το είδος των υβριδικών οχημάτων κατάλληλο για οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους.
„„Μεικτά. Μεικτό σύστημα μετάδοσης ισχύος είναι ουσιαστικά ο συνδυασμός σειριακού και παράλληλου. Είναι προφανές ότι το μεικτό σύστημα έχει δυνατότητα καλύτερης απόδοσης από αυτήν που έχει το κάθε σύστημα ξεχωριστά.

Designed & Hosted byTakis
color
Πληροφορίες
Ρυθμίσεις
Μήνυμα
Αρχικές Ρυθμίσεις