Test-Drive-Home Μισοτελειωμένο
ΕΡΩΤΗΣΗ

Πλαίσια επιβατικών οχημάτων

Όλοι οι μηχανισμοί του αυτοκινήτου για να λειτουργήσουν σωστά και να εκτελέσουν την αποστολή τους, πρέπει να είναι σταθερά συνδεδεμένοι σε κάποια βάση. Η βάση η οποία εκτός από τη στήριξη των διάφορων μηχανισμών, δέχεται τους επιβάτες, τις αποσκευές και τα διάφορα φορτία αποτελεί το αμάξωμα.

αυτοφερόμενο ανεξάρτητο

Ανάλογα με τη μορφή και τον τρόπο κατασκευής τα πλαίσια των επιβατικών αυτοκινήτων διακρίνονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες:
1. Η αυτοφερόμενη κατασκευή. Στη μορφή αυτή το πλαίσιο και το αμάξωμα αποτελούν μια ενιαία κατασκευή. Χρησιμοπoιείται ευρέως στα σύγχρονα αυτοκίνητα και ειδικότερα σ' αυτά που έχουν μεταξόνιο μικρότερο από 2600 - 2800 mm και μικτό βάρος κάτω από 1350 - 1450 kg. Στα πλεονεκτήματά της αναφέρονται η μικρή μάζα (που συνεπάγεται μικρό βάρος), η μεγάλη αντοχή κύρια σε στρέψη, και τα λίγα κομμάτια στη συναρμολόγηση.
Μειονεκτήματα είναι η πολυπλοκότητα του σχεδιασμού καθώς πρέπει να γίνει προσεκτική διευθέτηση χώρων και καλός υπολογισμός των ενισχύσεων, και η δυσκολία κατασκευής γιατί απαιτείται σύγχρονη τεχνολογία και εξελιγμένες εργαλειομηχανές. Σε περίπτωση ατυχήματος παρέχει αυξημένη προστασία αλλά αν παραμορφωθεί η επισκευή του είναι πολύ δύσκολη.
2. Το ανεξάρτητο πλαίσιο. Αποτελεί ξεχωριστή κατασκευή από το αμάξωμα και είναι τις περισσότερες φορές επίπεδο. Σχεδιάζεται για να μπορεί να δεχτεί όλα τα φορτία που επιδρούν στο αυτοκίνητο. Στην περίπτωση αυτή το αμάξωμα χρησιμεύει κύρια για την προφύλαξη των επιβατών από τις καιρικές συνθήκες και σε μικρό ποσοστό για την προστασία τους από συγκρούσεις.
Πλεονεκτήματα του ανεξάρτητου πλαισίου είναι η ευκολία σχεδιασμού και υπολογισμού σε σχέση με το αυτοφερόμενο, η δυνατότητα χρησιμοποίησης διαφορετικών αμαξωμάτων στο ίδιο πλαίσιο και η δυνατότητα επισκευής μετά από ατύχημα. Η κατασκευή του μπορεί να γίνει με περιορισμένη τεχνολογία.
Κύρια μειονεκτήματά του είναι το μεγάλο βάρος (στις περισσότερες περιπτώσεις), η μειωμένη αντοχή στις περισσότερες καταπονήσεις και οι συγκεντρώσεις τάσεων που παρουσιάζουν στα σημεία που συνδέονται με τα μηχανικά μέρη του οχήματος. Τέτοια πλαίσια χρησιμοποιούσαν τα παλιότερα αυτοκίνητα

Το μικτό ή ημιαυτοφερόμενο πλαίσιο.

Είναι τρισδιάστατο και αποτελεί μια ενδιάμεση λύση ανάμεσα στα δύο προηγούμενα. Μέσω αυτού του τύπου πλαισίου παραλαμβάνονται όλα τα φορτία που ασκούνται στο όχημα, ενώ εξασφαλίζεται καλύτερη προφύλαξη των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης. Το αμάξωμα εδώ προφυλάσσει τους επιβαίνοντες μόνο από τις καιρικές συνθήκες. Τα πλεονεκτήματα του είναι η ελαφριά κατασκευή, η απλή συναρμολόγηση και η αρκετά καλή αντοχή σε στρεπτικά φορτία. Και εδώ παρέχεται η δυνατότητα χρησιμοποίησης εναλλακτικών αμαξωμάτων.
Ο σχεδιασμός και ο υπολογισμός του είναι ευκολότερος από τα αυτοφερόμενα αλλά δυσκολότερος από τα ανεξάρτητα. Παρέχει περιορισμένες δυνατότητες επισκευής και παρουσιάζει και αυτό συγκεντρώσεις τάσεων στα σημεία σύνδεσης με τα μηχανικά μέρη.
Στους δύο τελευταίους τύπους πλαισίων είναι δυνατόν να ελαττωθεί ο εσωτερικός θόρυβος αν προστεθούν ελαστικοί σύνδεσμοι στα σημεία σύνδεσης πλαισίου - αμαξώματος, ενώ διαχωρίζεται και απλοποιείται σημαντικά η συνολική διαδικασία παραγωγής του οχήματος.


Είσοδος από την πλευρά της κυκλοφορίας.

Αν πρέπει να μπείτε στο αυτοκίνητό σας από την πλευρά της κυκλοφορίας, να κινηθείτε γύρω από το όχημα με πρόσωπο προς την κυκλοφορία του ρεύματός σας. Ειδικά τη στιγμή που θα επιχειρήσετε να ανοίξετε την πόρτα του αυτοκινήτου σας, για να εισέλθετε, να σιγουρευθείτε ότι δεν κινδυνεύετε από τα διερχόμενα οχήματα.
Μόλις μπείτε στο αυτοκίνητό σας κλείστε αμέσως την πόρτα. Οι επιβάτες και κυρίως τα παιδιά, οι υπερήλικες και τα άτομα με δυσκολία στην κίνηση, πρέπει να εισέρχονται στο αυτοκίνητο από τις πόρτες που βρίσκονται προς την πλευρά του πεζοδρομίου.
Αντίστοιχες και ανάλογες προφυλάξεις, πρέπει να λαμβάνονται και για την έξοδο από το αυτοκίνητο (οδηγού ή επιβατών).
Γενικά πρέπει να προσέχετε μήπως, ανοίγοντας την πόρτα, ενοχλείτε τα διερχόμενα οχήματα ή γίνετε υπαίτιοι τροχαίου ατυχήματος. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνετε στους ποδηλάτες ή άλλους δικυκλιστές.
Μην ξεχνάτε τέλος να κρατάτε καλά την πόρτα του αυτοκινήτου, όταν την ανοίγετε και ειδικά όταν φυσάει δυνατός αέρας.

Η ρύθμιση και η θέση του καθίσματος.

Η ρύθμιση και η σωστή θέση του καθίσματος συμβάλλουν στην ξεκούραστη και ασφαλέστερη οδήγηση. Φροντίστε να βρείτε και να ρυθμίσετε τη σωστή θέση του καθίσματός σας, θέση που εξαρτάται από τα ιδιαίτερα σωματικά χαρακτηριστικά κάθε οδηγού. Κάποιες βασικές και ενδεικτικές συμβουλές, για τη σωστή θέση του καθίσματος του οδηγού, είναι και οι παρακάτω:

  • Προσαρμόστε το κάθισμα σε τέτοια θέση, ώστε το αριστερό σας πόδι να μένει ελαφρά λυγισμένο τη στιγμή που πατάτε το συμπλέκτη μέχρι το τέλος της διαδρομής του (αποσυμπλέκετε).
  • Ρυθμίστε την κλίση της πλάτης του καθίσματος, ώστε η πλάτη σας να είναι όσο πιο κοντά στην κατακόρυφη στάση.
  • Για να καθορίσετε την κατάλληλη απόσταση μεταξύ της πλάτης του καθίσματος και του τιμονιού, τοποθετήστε τις παλάμες στο επάνω μέρος του τιμονιού. Αν οι καρποί σας ακουμπούν το τιμόνι, χωρίς να απομακρύνεται η πλάτη σας από την πλάτη του καθίσματος, έχετε πάρει σωστή θέση.
  • Σε ορισμένους τύπους οχημάτων ρυθμίζεται και το τιμόνι και το ύψος του καθίσματος. Αξιοποιήστε τα για καλύτερο αποτέλεσμα.
  • Οι αρχάριοι οδηγοί θα ήταν προτιμότερο να κάθονται αρκετά ψηλά.

Η ρύθμιση των μαξιλαριών κεφαλής.

Η ύπαρξη μαξιλαριών κεφαλής και η σωστή τους θέση, όχι μόνο στο κάθισμα του οδηγού, αλλά και στα καθίσματα των επιβατών, εξασφαλίζει ξεκούραστη διαδρομή και καλύτερη προστασία του αυχένα σε περίπτωση συγκρούσεως.
Σε μικρά αλλά κυρίως σε μακρινά ταξίδια θα κουρασθείτε λιγότερο αν ακουμπάτε το κεφάλι στην προέκταση της πλάτης του καθίσματός σας. Γι' αυτό ρυθμίστε το μαξιλάρι κεφαλής, έτσι ώστε το πίσω μέρος του κρανίου να στηρίζεται στο μαξιλάρι. Σε αυτήν τη θέση θα εξασφαλισθεί η μεγαλύτερη δυνατή προστασία σε κάποια σύγκρουση (για οδηγό και επιβάτες).
Επισήμανση : Εάν χρειάζεται, ζητήστε τη βοήθεια των επιβατών του αυτοκινήτου σας τόσο για τη ρύθμιση του καθίσματος όσο και του μαξιλαριού.

Designed & Hosted byTakis
color
Πληροφορίες
Ρυθμίσεις
Μήνυμα
Αρχικές Ρυθμίσεις