Test-Drive-Home Μισοτελειωμένο
ΕΡΩΤΗΣΗ

πλαίσιο οχηματων - σασι

Κατάταξη πλαισίων Το πλαίσιο είναι μια ισχυρή μεταλλική κατασκευή, πάνω στην οποία στηρίζονται όλοι οι υπόλοιποι μηχανισμοί του αυτοκινήτου. Αν και παλαιότερα αποτελούσε το κύριο χαρακτηριστικό των αυτοκινήτων σήμερα το πλαίσιο (σασί) έχει αντικατασταθεί από το αυτοφερόμενο αμάξωμα.

Εφαρμογές – Πλεονεκτήματα

Εξακολουθεί όμως να υπάρχει σε μερικά σπορ αυτοκίνητα, σε αυτοκίνητα τύπου Jeep, σε αυτοκίνητα που το υπόλοιπο αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από πλαστικά υλικά και σε πολλά αμερικάνικα αυτοκίνητα.
Η πιο κλασική κατασκευή ανεξάρτητου πλαισίου περιλαμβάνει δύο παράλληλες δοκούς σε σχήμα διατομής Π ή ορθογωνικής, που συνδέονται μεταξύ τους με άλλα εγκάρσια μέλη ή σε σχήμα χιαστί για να εξασφαλίζεται έτσι μεγαλύτερη αντοχή στις καταπονήσεις που δέχεται. Η κατασκευή αυτή ανάλογα με τις διάφορες απαιτήσεις των κατασκευαστών, αλλά και με την ανάπτυξη της τεχνολογίας του αυτοκινήτου πέρασε πολλές αλλαγές και έτσι διαμορφώθηκαν διάφοροι τύποι πλαισίων.
Μερικοί βασικοί τύποι ανεξάρτητων πλαισίων αναφέρονται στη συνέχεια. Το πλαίσιο περιμετρικού τύπου. Στην κάτοψη φαίνεται ότι στην μέση περίπου το πλαίσιο είναι φαρδύτερο, ενώ στα άκρα στενεύει. Η μπροστινή απόσταση των πλευρικών μελών καθορίζεται από το μετατρόχιο και από την μέγιστη γωνία στροφής των τροχών, ενώ στο πίσω μέρος μόνο από το μετατρόχιο. Τα πλευρικά μέλη ενώνονται με αρκετά εγκάρσια στελέχη. Οι “ώμοι” που βρίσκονται μπροστά σχηματίζονται μπροστά από το κεκλιμένο μέρος του πατώματος, στο μέρος που συνήθως βρίσκεται το διαμέρισμα του κινητήρα.

παλισια σασι οχηματων

Οι πίσω "ώμοι" βρίσκονται κάτω από το πίσω κάθισμα. Οι "ώμοι" μπορεί να κατασκευαστούν σαν διαφορετικά κομμάτια συγκολλημένα στα εμπρός, μεσαία και πίσω τμήματα των πλευρικών μελών ή μπορεί να είναι διαμορφωμένα μαζί με τα πλευρικά μέλη.
Το πλαίσιο σχήματος Χ αποτελείται από ένα κεντρικό τούνελ, τοποθετημένο στο επίπεδο συμμετρίας του αυτοκινήτου, ο οποίος σχηματίζει “πιρούνια” μπροστά και πίσω. Τα μπροστινά πιρούνια χρησιμεύουν για την εγκατάσταση της μονάδας ισχύος, ενώ τα πίσω για την διευθέτηση του πίσω άξονα.
Το κεντρικό μέλος του περνάει διαμέσου του κεντρικού τούνελ του αμαξώματος.
Το πλαίσιο τύπου σκάλας, αποτελείται από δύο παράλληλα πλευρικά μέλη ενωμένα μεταξύ τους με αρκετά εγκάρσια μέλη. Για να μειωθεί το ύψος του πατώματος σε σημεία που αυτό είναι αναγκαίο, το ύψος των πλευρικών και των εγκάρσιων μελών μειώνεται, ενώ αυξάνεται συγχρόνως το πλάτος, για να διατηρηθεί η συνολική αντοχή τους.
Με αυτό το πλαίσιο το ύψος του πατώματος από τον δρόμο είναι μεγαλύτερο από αυτό του πλαισίου περιμετρικού τύπου ενώ το τούνελ του άξονα έχει μικρό ύψος και πλάτος και επίσης το δάπεδο δεν προεξέχει δεξιά ή αριστερά.


Απλή ή Συνθετη διασταύρωση - Κυκλικος κομβος

  • Απλή διασταύρωση, όπου συναντώνται δύο δρόμοι.
  • Σύνθετη διασταύρωση, όπου συναντώνται τρεις ή περισσότεροι δρόμοι.
  • Κυκλικό κόμβο, δηλαδή μια σύνθετη μορφή διασταυρώσεως με ειδική διαμόρφωση, όπου συναντώνται τρεις ή περισσότεροι δρόμοι. Ο κυκλικός κόμβος λειτουργεί και ως μειωτής ταχύτητας των οχημάτων.
Πλησιάζοντας σε μια διασταύρωση πρέπει να ελέγξετε διαδοχικά:
  • Πίσω (ώστε να μην ξαφνιάσετε τον οδηγό, που σας ακολουθεί, με ένα πολύ απότομο φρενάρισμα).
  • Αριστερά (τα οχήματα που έρχονται από τα αριστερά είναι τα πρώτα, με τα οποία κινδυνεύετε να συγκρουσθείτε).
  • Δεξιά (τα οχήματα που έρχονται από δεξιά έχουν κατά κανόνα προτεραιότητα).
Φθάνοντας στη διασταύρωση πρέπει συνεχώς να αναρωτιέστε:
  • Έχω το δικαίωμα να στρίψω;
  • Ποιος έχει προτεραιότητα;
  • Ποια είναι η ορατότητα;

Επικίνδυνη ζώνη σε διασταύρωση.

Συνεπώς, πρέπει να προσαρμόσετε την ταχύτητά σας και, ενδεχομένως, να φρενάρετε για να ελαττώσετε ταχύτητα ή ακόμη, εφόσον είναι αναγκαίο, να ακινητοποιήσετε το όχημά σας.
Σε περίπτωση που αντιληφθείτε κίνδυνο ατυχήματος και μόνον τότε μπορείτε να προειδοποιήσετε με φωτεινές προειδοποιήσεις ή με τη βοήθεια της κόρνας.
Σε κάθε διασταύρωση υπάρχει μια επικίνδυνη ζώνη ανεξάρτητα από την πορεία που θα ακολουθήσετε. Το μήκος της επικίνδυνης ζώνης, δηλαδή του χώρου του οδοστρώματος, μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να προκληθεί σύγκρουση με όχημα κινούμενο στο δρόμο που διασταυρώνεται με τον δικό σας, ποικίλλει ανάλογα με:

  • Την ταχύτητα των οχημάτων που κυκλοφορούν στη λωρίδα προτεραιότητας και την απόστασή τους.
  • Τις δυνατότητες επιταχύνσεως και τον τύπο του οχήματός σας (επιβατηγό, βαρύ φορτηγό, μοτοσυκλέτα).
  • Την κατάσταση της οδού και του οχήματος.
Αν κινείσθε σε ευθεία τότε η επικίνδυνη ζώνη είναι το μέρος του οδοστρώματος που εικονίζεται με κόκκινο χρώμα.
Η επικίνδυνη ζώνη τελειώνει όταν το πίσω μέρος του οχήματός σας εξέλθει από τον κάθετο δρόμο.
Εάν στρίβετε, η επικίνδυνη ζώνη στην οποία θα κινηθείτε μέσα στη διασταύρωση είναι σαφώς μεγαλύτερη.
Η επικίνδυνη ζώνη τελειώνει όταν το όχημά σας αποκτήσει ταχύτητα ανάλογη με αυτήν των οχημάτων που κυκλοφορούν στη λωρίδα, στην οποία θα εισέλθετε.

Είσοδος σε διασταύρωση με πυκνή κυκλοφορία.

Σε διασταύρωση με πυκνή κυκλοφορία δεν πρέπει ποτέ να ξεκινάτε, αν υπάρχει κίνδυνος να ακινητοποιηθείτε μέσα σε αυτήν ή να παρεμποδίσετε την κυκλοφορία.
Υπάρχει περίπτωση σε μερικές διασταυρώσεις να συναντήσετε διαγράμμιση με εγκάρσιο σταυρωτό δίκτυ κίτρινου χρώματος.
Απαγορεύεται να σταματήσετε σε αυτήν τη διαγραμμισμένη περιοχή.

Κανόνες διελεύσεως από διασταυρώσεις ανάλογα με τη σηματοδότηση ή τη σήμανσή τους. Κινούμενοι στο οδικό δίκτυο θα βρεθείτε σε:

  • Διασταυρώσεις χωρίς σήμανση.
  • Διασταυρώσεις με σήμανση.
  • Διασταυρώσεις με φωτεινή σηματοδότηση.
  • Διασταυρώσεις με ρύθμιση κυκλοφορίας από τροχονόμο.

Designed & Hosted byTakis
color
Πληροφορίες
Ρυθμίσεις
Μήνυμα
Αρχικές Ρυθμίσεις