Test-Drive-Home Μισοτελειωμένο
ΕΡΩΤΗΣΗ

Όραση στην οδήγηση.

Η καλή όραση είναι προαπαιτούμενο για να οδηγήσουμε. Με το πέρασμα του χρόνου, θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για αλλαγές στην όρασή μας, ακόμη και αν δεν είχαμε κάποια πάθηση νεότεροι.

Η μειωμένη όραση και πως επιδρά στην οδηγηση

Μπορεί να μη βλέπουμε ή να μη διακρίνουμε πια τόσο καθαρά, να δυσκολευόμαστε να οδηγούμε τη νύχτα, να έχουμε χάσει τη στερεοσκοπική μας όραση, κλπ.
Ένα από τα πιο συχνά προβλήματα όρασης είναι η μειωμένη οπτική οξύτητα, που υπάρχει είτε λόγω προϋπάρχουσας πάθησης είτε λόγω ηλικίας. Ο οδηγός δυσκολεύεται, για παράδειγμα, να δει τις λεπτομέρειες ενός αυτοκινήτου ή ενός ποδηλάτου που φαίνεται ακόμη μικρότερο από απόσταση, οπότε και η πιθανότητα να εμπλακεί σε ατύχημα αυξάνεται.
Μειωμένη οπτική οξύτητα έχουν άτομα που πάσχουν από διάφορες οφθαλμικές παθήσεις (π.χ. μυωπία, υπερμετρωπία, αστιγματισμός, κ.α.). Ένας τρόπος για να καταλάβουμε την κατάσταση της όρασής μας, είναι να ελέγξουμε κατά πόσο εύκολα και καθαρά μπορούμε να διακρίνουμε τους φωτεινούς σηματοδότες και τα φώτα των διερχόμενων αυτοκινήτων κατά τις νυχτερινές ώρες.
Όποια και αν είναι η πάθηση που έχουμε και η ηλικία που έχουμε, εάν ο οφθαλμίατρος μάς έχει δώσει διορθωτικά γυαλιά ή φακούς επαφής, τα φοράμε πάντα όταν οδηγούμε. Εάν το πρόβλημα στην όρασή μας δεν έχει θεραπευτεί ή αντιμετωπιστεί με διορθωτικά μέσα, δεν οδηγούμε καθόλου.

Γενικά όμως, όταν έχουμε κάποια πάθηση οφθαλμών:

  • Φοράμε πάντα τα σωστά γυαλιά όρασης, κατόπιν συμβουλής του οφθαλμίατρού μας. Δε φοράμε παλιά γυαλιά ή τα γυαλιά κάποιου άλλου.
  • Εάν χρειαστεί να οδηγήσουμε βράδυ, περιμένουμε πρώτα 5 λεπτά για να συνηθίσουν τα μάτια μας στην έλλειψη φωτός και κινούμαστε με μικρότερη ταχύτητα, ειδικά όταν πάσχουμε από νυχτερινή μυωπία.
  • Οδηγούμε σε καλά φωτισμένους δρόμους και αποφεύγουμε σήραγγες και κλειστούς χώρους στάθμευσης.
  • Αποφεύγουμε το θάμβωμα με το να κοιτάμε προς το δεξί τμήμα του δρόμου, παρά κατευθείαν στα αυτοκίνητα που πλησιάζουν από την αντίθετη κατεύθυνση, ειδικά όταν πάσχουμε από φωτοφοβία.
  • Διατηρούμε τους καθρέφτες, τα τζάμια αλλά και τα φώτα του οχήματος πάντα καθαρά. Τα φώτα πρέπει να είναι σωστά ρυθμισμένα, ώστε να προσφέρουν καλό φωτισμό χωρίς να τυφλώνουν τους άλλους χρήστες της οδού.
  • Φοράμε γυαλιά ηλίου με ικανοποιητική προστασία, κυρίως τις πρωινές ώρες, και με ειδικό φίλτρο αν έχουμε φωτοφοβία.
  • Επιλέγουμε να οδηγούμε περισσότερο σε γνωστούς δρόμους και αποφεύγουμε δύσκολες και περίπλοκες διασταυρώσεις, ειδικά τη νύχτα.
  • Ανάβουμε τα φώτα νύχτας μισή ώρα πριν βραδιάσει, αλλά και όταν έχει ομίχλη.
  • Δεν υποκύπτουμε σε πιέσεις τρίτων (π.χ. άλλοι οδηγοί, συνοδηγός) για να οδηγήσουμε πιο γρήγορα από ότι μπορούμε να ελέγξουμε.
  • Δεν οδηγούμε παράτολμα προκειμένου να φτάσουμε πιο γρήγορα κάπου.
Ειδικά οι ηλικιωμένοι οδηγοί με κάποιο πρόβλημα στην όρασή τους, πέρα από τις παραπάνω συμβουλές, θα πρέπει να:
  • Αποφεύγουν να οδηγούν το βράδυ.
  • Μειώνουν το χρόνο οδήγησης μόνο στις απαραίτητες μετακινήσεις και να αποφεύγουν τις ώρες αιχμής.
  • Προτιμούν να οδηγούν στην πόλη παρά στον αυτοκινητόδρομο, αφού εκεί τα οχήματα κινούνται με μεγαλύτερες ταχύτητες.
  • Αποφεύγουν να οδηγούν τις ώρες της ανατολής και της δύσης του ήλιου, αφού εκείνες τις ώρες το θάμβωμα είναι πιο έντονο. Αν χρειαστεί να οδηγήσουν αυτές τις ώρες, θα πρέπει να είναι διπλά προσεχτικοί.


Μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος ... μεχρι Μοτοσικλέτα

Μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος: Το μέγιστο βάρος φορτωμένου οχήματος, το οποίο αναγράφεται ως επιτρεπόμενο στην άδεια κυκλοφορίας του.
Μηχάνημα Αγροτικό: Το μηχανοκίνητο όχημα που προορίζεται κυρίως για την εκτέλεση γεωργικών εργασιών (π.χ. αγρού, δάσους, κτηνοτροφικών, κηπευτικών, ανθοκομικών εκμεταλλεύσεων), τη μεταφορά προιόντων ή προσώπων της αγροτικής εκμετάλλευσης του ιδιοκτήτη του αγροτικού μηχανήματος ή τη μεταφορά εφοδίων ή εργαλείων είτε αυτοτελώς είτε με τη λειτουργία φερόμενων ή ελκόμενων μηχανημάτων, εργαλείων, ρυμουλκών.
Ο όρος αυτός περιλαμβάνει:

  • τους γεωργικούς ελκυστήρες κάθε μορφής και
  • τις αυτοπροωθούμενες μηχανές εκτέλεσης γεωργικών εργασιών.
Στις άδειες κυκλοφορίας αναγράφονται υποχρεωτικά τα βάρη και οι διαστάσεις του αγροτικού μηχανήματος.

...Μοτοποδήλατο

Μηχάνημα έργου: Το μηχανοκίνητο όχημα που προορίζεται για την κατασκευή και συντήρηση οδικών ή άλλων τεχνικών έργων. Ο όρος αυτός περιλαμβάνει και τα οχήματα που προορίζονται για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας, τον καθαρισμό και τη σήμανση των οδών. Δεν υπάγονται στην κατηγορία των μηχανημάτων έργων, θεωρούμενα ως αυτοκίνητα, τα μηχανοκίνητα οχήματα που εκτελούν και μεταφορά επιβατών ή εμπορευμάτων επί των οδών της χώρας, καθώς και τα οχήματα Ειδικής Χρήσης – Ειδικού Σκοπού.
Μικτό βάρος: Το εκάστοτε πραγματικό βάρος του οχήματος μετά του φορτίου, του πληρώματος και των επιβατών.
Μοτοποδήλατο: Το δίτροχο ή τρίτροχο όχημα, του οποίου η μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 45 χιλιόμετρα την ώρα και, εάν είναι εξοπλισμένο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο κυλινδρισμός του δεν υπερβαίνει τα 50 κυβικά εκατοστό. Επίσης ως μοτοποδήλατο λογίζεται και το ελαφρό τετράτροχο όχημα του οποίου το απόβαρο κενού οχήματος, μη συμπεριλαμβανομένου του βάρους του καυσίμου ή του μίγματος καυσίμου - ελαίου ή των συσσωρευτών των ηλεκτρικών οχημάτων, είναι μικρότερο των 350 χιλιογράμμων, η μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 45 χιλιόμετρα την ώρα και ο κυλινδριομός του κινητήρα του δεν υπερβαίνει τα 50 κυβικά εκατοστά, προκειμένου για κινητήρα με επιβαλλόμενη ανάφλεξη ή η μέγιστη καθαρή ισχύς τα 4 ΚW, προκειμένου για κινητήρες άλλου τύπου.
Μοτοσικλέτα: Κάθε δίτροχο μηχανοκίνητο όχημα με ή χωρίς καλάθι, του οποίου είτε η μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα είναι μεγαλύτερη των 45 χιλιομέτρων την ώρα είτε, εάν είναι εξοπλισμένο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο κυλινδρισμός του κινητήρα είναι μεγαλύτερος των 50 κυβικών εκατοστών.

Designed & Hosted byTakis
color
Πληροφορίες
Ρυθμίσεις
Μήνυμα
Αρχικές Ρυθμίσεις