Test-Drive-Home Μισοτελειωμένο
ΕΡΩΤΗΣΗ
Τι είναι ο πολλαπλασιαστής.

Είναι ένα επαγωγικό πηνίο (μετασχηματιστής Ruhmkorf) που αποτελείται από δύο πηνία (συνήθως από χαλκό). Το πρώτο πηνίο (πρωτεύον) έχει λίγες σπείρες και σύρμα μεγάλης διατομής (χοντρό). Αυτό το πηνίο διαρρέεται από το ρεύμα της μπαταρίας (χαμηλή τάση πχ 12 V). Το δευτερεύον πηνίο αποτελείται από πολλές σπείρες και σύρμα μικρής διαμέτρου. Όταν το πρώτο πηνίο διαρρέεται από ρεύμα, δημιουργείται μαγνητικό πεδίο γύρω του.

Φαινόμενο επαγωγής 20.000 Volts

Η απότομη διακοπή του ρεύματος συνεπάγεται τη δημιουργία υψηλής τάσης στο δευτερεύον πηνίο. Στους σύγχρονους πολλαπλασιαστές η τάση μπορεί να φτάσει τα 20.000 Volts
Για να δημιουργηθεί σπινθήρας στους αναφλεκτήρες (μπουζί) σε κανονικές συνθήκες θερμοκρασίας και πίεσης είναι αρκετά για να πάρει φωτιά το καύσιμο (οξυγόνο και πχ βενζίνη) και να αρχίσει να λειτουργεί ο κινητήρας.

Τα Καλώδια

Για να είναι αξιόπιστη η λειτουργία του όλου κυκλώματος και αν έχουμε συνεχή και χωρίς διακοπές λειτουργία του κινητήρα, θα πρέπει και τα καλώδια να είναι απο καλό (αγώγιμο) υλικό και κατάλληλα μονωμένα, τα λεγόμενα μπουζοκαλώδια.

Τα Μπουζί (αναφλεκτήρες)

Το ίδιο ισχύει και για τους αναφλεκτήρες ως προς την ποιότητά τους, διότι πολλές φορές οι σύντομες διακοπές του κινητήρα (ρετάρισμα) οφείλονται είτε σε κατεστραμένο μπουζί είτε σε καλώδια με διαρροές.
Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να προτιμάμε να αντικαθιστούμε με καλώδια και αναφλεκτήρες (Μπουζί) με τα αντίστοιχα που προτείνει ο κατασκευαστής, διότι σε άλλη περίπτωση (το φτηνό ανταλλακτικό), θα το πληρώσουμε ακριβά σε κατανάλωση βενζίνης, αφου δεν θα μας ικανοποιεί η απόδοση του κινητήρα.

Σύγχρονες μέθοδοι ανάφλεξης.

Στους νέους κινητήρες ρύθμιση πλέον ο συγχρονισμός της ανάφλεξης δεν γίνεται με μηχανικό τρόπο (distributor), αλλά γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο (sensors + ECU) και τελευταία υπάρχει ένας πολλαπλασιαστής για κάθε κύλινδρο άρα και για κάθε αναφλεκτήρα(μπουζί) ώστε να επιτυγχάνεται μεγαλύτερη απόδοση του κινητήρα.


Αντίδραση σε δύσκολες συνθήκες

Φαντασθείτε την παρακάτω περίπτωση: οδηγείτε στη μεσαία λωρίδα ενός αυτοκινητόδρομου τριών λωρίδων πλησιάζοντας ένα αυτοκίνητο που κινείται στη δεξιά λωρίδα για να το προσπεράσετε.
Μπροστά από το αυτοκίνητο της δεξιάς λωρίδας είναι ένα φορτηγό, στο οποίο πλησιάζει το αυτοκίνητο, που θα προσπεράσετε.
Πρέπει να φαντασθείτε και να αναλύσετε στο μυαλό σας τι θα συμβεί αν το αυτοκίνητο κινηθεί στο πλάι (αριστερά), ώστε αυτό να προσπεράσει το φορτηγό. Τι θα συμβεί αν είσθε στο πλευρό του αυτοκινήτου, όταν ο οδηγός κινηθεί προς το πλάι;
Τι θα συμβεί αν ταυτόχρονα σας προσπερνά ένα αυτοκίνητο από την εξωτερική λωρίδα; Είναι πιθανός ένας αριθμός δυσάρεστων ενδεχομένων και πρέπει να βρείτε τρόπους να τα αντιμετωπίσετε.
Για τους λόγους αυτούς:

  • Ελέγξτε αν η εξωτερική λωρίδα είναι ελεύθερη για να κινηθείτε προς αυτήν.
  • Εκτιμήστε αν μπορείτε να φθάσετε και να περάσετε το μπροστινό αυτοκίνητο, αρκετά πριν αυτό φθάσει το φορτηγό.
  • Υπολογίστε πόσο πρέπει να επιβραδύνετε, ώστε να μείνετε πίσω από το αυτοκίνητο για αρκετό χρόνο, για να δείτε αν ο οδηγός θα παραμείνει πίσω από το φορτηγό.
  • Μπορείτε να αλλάξετε λωρίδα ή μπορείτε να αναβοσβήσετε τα φώτα σας για αρκετό διάστημα ώστε να προειδοποιήσετε για την παρουσία σας.
Ο τρόπος αυτός ενέργειας θα πρέπει να κυριαρχεί στο μυαλό σας, ακόμη και αν δεν πραγματοποιήσετε καμιά ενέργεια. Προσπαθήστε να κρατήσετε τις επιλογές σας εφικτές για όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο. Αν όμως αναβάλετε τη λήψη αποφάσεως για πολύ τότε μπορεί να ανακαλύψετε ότι υπάρχει και ένα άλλο αυτοκίνητο στην εξωτερική λωρίδα και ότι ο οδηγός στη δεξιά λωρίδα δεν έχει αντιληφθεί την παρουσία σας. Στην περίπτωση αυτή θα βρεθείτε είτε αναμεμειγμένος σε ένα ατύχημα ή θα αναγκασθείτε να φρενάρετε απότομα.

Άρα τελικά πρέπει να ενεργήσετε κάπως.

Στην πραγματικότητα υπάρχουν μόνο τρία πράγματα που μπορείτε να κάνετε:

  • Να αυξήσετε την ταχύτητά σας (επιτάχυνση).
  • Να επιβραδύνετε (φρενάρισμα).
  • Να αλλάξετε κατεύθυνση (χειρισμός τιμονιού).
Ο χρόνος που χρειάζεται για να πάρετε την απόφασή σας επηρεάζει την ταχύτητα με την οποία θα πρέπει να ταξιδεύετε. Με άλλα λόγια, μπορεί κάλλιστα να χρειασθεί να επιβραδύνετε, ώστε να δώσετε χρόνο στον εαυτό σας να αποφασίσει για μια κατάλληλη σειρά ενεργειών και να αντιδράσει.
Οι έμπειροι οδηγοί τείνουν να αντιδρούν στον κίνδυνο πιο γρήγορα από ό,τι ένας άπειρος οδηγός. Αυτο δεν σημαίνει ότι οι έμπειροι οδηγοί έχουν απαραίτητα και πιο γρήγορες αντιδράσεις. Η προηγούμενη εμπειρία τους, όμως τους βοηθάει να εντοπίσουν τον κίνδυνο νωρίτερα και να αρχίσουν να αντιδρούν γρηγορότερα. Αν γνωρίζετε και έχετε μάθει τα πάντα γύρω από τους χρόνους αντιδράσεως και πόσο πολύ χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για να σταματήσει θεωρητικά, έχετε ήδη κερδίσει πολύτιμη και κρίσιμη εμπειρία, πριν ακόμα σκεφθείτε να δώσετε την εξέταση για την άδεια οδηγήσεώς σας.
Γενικά δεν μπορείτε να αντιδράσετε σε ένα πρόβλημα εάν δεν το εντοπίσετε. Έτσι, ισχύει ως γενικός κανόνας ότι, όσο περισσότερα πράγματα υπάρχουν για να σκεφθείτε τόσο πιο αργά θα πρέπει να πηγαίνετε. Αυτό σας δίνει χρόνο για να φρενάρετε, κάτι που δεν μπορεί να γίνει στιγμιαία.

Designed & Hosted byTakis
color
Πληροφορίες
Ρυθμίσεις
Μήνυμα
Αρχικές Ρυθμίσεις