Test-Drive-Home Μισοτελειωμένο
ΕΡΩΤΗΣΗ
Η σήμανση γενικά.

Η σήμανση είναι ο απλούστερος και ασφαλέστερος τρόπος για να κατανοεί κάθε στιγμή ένας οδηγός πώς θα πρέπει να κινηθεί στην οδό, ποια κατεύθυνση θα πρέπει να ακολουθήσει και ποια προβλήματα μπορεί να αντιμετωπίσει.

Υποδείξεις και σήματα που δίνουν οι τροχονόμοι.

Σε όλες τις περιπτώσεις τα σήματα του τροχονόμου υπερισχύουν όλων των άλλων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων (φωτεινή σηματοδότηση, πινακίδες σημάνσεως, διαγραμμίσεις, κανόνες προτεραιότητας και κυκλοφορίας). Αυτοί που χρησιμοποιούν τις οδούς υποχρεούνται να συμμορφώνονται αμέσως με τις υποδείξεις και σήματα που δίνουν οι τραχονόμοι όταν ρυθμίζουν την κυκλοφορία.

Η σήμανση χωρίζεται σε δύο κύριες ομάδες:
  • Στην κατακόρυφη σήμανση (δηλ. τις πινακίδες σημάνσεως).
  • Στην οριζόντια σήμανση (δηλ. τις διαγραμμίσεις και τις λοιπές αναγραφές επί του οδοστρώματος).
Πινακίδες σήμανσης

  • Τις πινακίδες αναγγελίας κινδύνου, οι οποίες έχουν σχεδόν όλες τριγωνική μορφή με κόκκινο πλαίσιο και εσωτερικό υπόβαθρο κίτρινο (ή, στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, λευκό).
  • Τις ρυθμιστικές πινακίδες, που είναι, συνήθως, κυκλικού σχήματος είτε με κόκκινο πλαίσιο και λευκό υπόβαθρο ή ολόκληρες χρώματος κυανού (μπλε).
  • Τις πληροφοριακές πινακίδες, οι οποίες είτε ενημερώνουν τον οδηγό για οτιδήποτε πρόκειται να συναντήσει στη συνέχεια της πορείας του (πρατήριο καυσίμων, σήραγγα, νοσοκομείο, αστυνομικό σταθμό κλπ.) ή του υποδεικνύουν την πορεία που θα πρέπει να ακολουθήσει σε κάποια διασταύρωση.
  • Τις πρόσθετες πινακίδες, οι οποίες συνοδεύουν, πολλές φορές, κάποιες από τις τρεις προηγούμενες κατηγορίες με σκοπό να εξειδικεύσουν ή να αποσαφηνίσουν περισσότερο τα μηνύματά τους.

Οριζόντια διαγράμμιση

Οι σημάνσεις των οδοστρωμάτων με διαγραμμίσεις ή αναγραφή λέξεων ή απεικόνιση συμβόλων χρησιμοποιούνται για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας ή για την προειδοποίηση ή καθοδήγηση αυτών που χρησιμοποιούν οδούς είτε μόνες είτε σε συνδυασμό με πινακίδες σήμανσης ή σηματοδότες για να τονιστεί ή να διευκρινιστεί η σημασία αυτών.
Όταν χρησιμοποιούνται για ρύθμιση της στάθμευσης, σε συνδυασμό με ανάλογες πινακίδες, υπερισχύουν των πινακίδων στάθμευσης.
Οι διαγραμμίσεις οδών, που προορίζονται για κινούμενα οχήματα, πρέπει να αναγνωρίζονται εύκολα και έγκαιρα από τους οδηγούς και να είναι ορατές τόσο κατά την ημέρα όσο και κατά τη νύχτα.
Τα κύρια είδη των σημάνσεων επί των οδοστρωμάτων με διαγραμμίσεις είναι οι:

  • οι κατά μήκος διαγραμμίσεις
  • οι κατά πλάτος (εγκάρσιες) διαγραμμίσεις
  • οι ειδικές διαγραμμίσεις.

Φωτεινή σηματοδότηση

Οι Οδηγοί των οδικών οχημάτων υποχρεούνται να συμμορφώνονται με τις ενδείξεις των φωτεινών σηματοδοτών που ρυθμίζουν την κυκλοφορία. Οι ενδείξεις αυτές υπερτερούν των πινακίδων κυκλοφορίας, ΟΧΙ όμως απο τις υποδείξεις των τροχονόμων.


Πότε κάνουμε ζυγοστάθμιση?

Η ζυγοστάθμιση είναι απαραίτητο να γίνεται όταν αλλάζουμε ελαστικά ή όταν διασταυρώνονται για ομοιόμορφη φθορά ή μετά από κάποια επισκευή. Όταν νιώσουμε κραδασμούς κατά τη διάρκεια της οδήγησης πρέπει να πάμε το όχημά μας για ζυγοστάθμιση.
Η έλλειψη ζυγίσματος - στάθμισης- ισορροπίας στα ελαστικά οφείλεται στο γεγονός πως όταν το λάστιχο τοποθετείται στον τροχό ενώνονται για να αποτελέσουν μια μάζα (ένα σύστημα) τα οποίο πρέπει να λειτουργεί ισορροπημένα με απόλυτα ακριβή κατανομή βάρους γύρω από τους άξονες κύλισης.
Έτσι βλέπουμε δύο τύπους έλλειψης ζυγίσματος -ισορροπίας:

  • Δυναμική ανισορροπία: συμβαίνει όταν το βάρος σε μια ή και τις δύο πλευρές της κατά πλάτους κεντρικής διάταξης ελαστικού – τροχού είναι άνισα κατανεμημένο. Προκαλεί κραδασμό (τρέμουλο - δηλ. πλευρική ταλάντωση) του τροχού.
  • Στατική ανισορροπία: προκαλείται από την ύπαρξη κάποιου σημείου στο λάστιχο που έχει λιγότερη ή περισσότερη μάζα. Τότε η κύλιση του ελαστικού παρουσιάζει μια εκκεντρότητα, μια ανώμαλη κίνηση πάνω κάτω.
Συνήθως στους τροχούς υπάρχουν και οι δύο τύποι ανισορροπίας.

Ο τροχός ταλαντώνεται

Οι παραπάνω ταλαντώσεις που δημιουργούνται, όταν δεν έχουμε ζυγοστάθμιση, μεταφέρονται στις αναρτήσεις (ελατήρια-αμορτισέρ) και το σύστημα διεύθυνσης (τιμόνι), με αποτέλεσμα να αισθανόμαστε το γνωστό τρέμουλό ή κοσκίνισμα.
Όταν παρατηρούμε κοσκίνισμα μεταξύ 80 και 120 χμ/ώρα τότε το πρόβλημα εντοπίζεται συνήθως στους μπροστινούς τροχούς, ενώ σε μεγαλύτερες ταχύτητες και στους πίσω. Το τρέμουλο μπορεί να το αντιλαμβανόμαστε είτε μόνο μπροστά (από το τιμόνι) είτε σε όλο το όχημα (σαν να χοροπηδά ολόκληρο).
Φυσικά αν το αφήσουμε για πολύ καιρό θα προκληθούν φθορές στα ελαστικά, στις αναρτήσεις ή και ακόμα χειρότερα στους συνδέσμους του αμαξώματος.
Κατά τη διάρκεια της ζυγοστάθμισης τοποθετούνται ειδικά αντίβαρα στην περιφέρεια της ζάντας ώστε να αποκτήσει ο τροχός ομοιόμορφη κατανομή της μάζας.
Η ζυγοστάθμιση γίνεται είτε πάνω στο αμάξι είτε βγάζοντας έναν - έναν τους τροχούς από έμπειρο και καταρτισμένο τεχνικό ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα του οχήματος και τελικά η οδική ασφάλεια.

Designed & Hosted byTakis
color
Πληροφορίες
Ρυθμίσεις
Μήνυμα
Αρχικές Ρυθμίσεις