Test-Drive-Home Μισοτελειωμένο
ΕΡΩΤΗΣΗ
Ταχύτητα και απόσταση μεταξύ οχημάτων

ο οδηγός οδικού οχήματος επιβάλλεται να έχει τον πλήρη έλεγχο του οχήματός του ώστε να μπορεί σε κάθε στιγμή να εκτελεί τους απαιτούμενους χειρισμούς.

Ο οδηγός πρέπει να ρυθμίζει την ταχύτητα στο οχημα του.

ο οδηγός επιβάλλεται να ρυθμίζει την ταχύτητα του οχήματός του λαμβάνων συνεχώς υπόψη του τις επικρατούσες συνθήκες, ιδιαίτερα δε τη διαμόρφωση του εδάφους, την κατάσταση και τα χαρακτηριστικά της οδού, την κατάσταση και το φορτίο του οχήματός του, τις καιρικές συνθήκες και τις συνθήκες κυκλοφορίας, κατά τρόπον ώστε να είναι σε θέση να διακόψει την πορεία του οχήματός του μπροστά από οποιοδήποτε εμπόδιο που μπορεί να προβλεφθεί και το οποίο βρίσκεται στο ορατό από αυτόν μπροστινό τμήμα της οδού. Υποχρεούται επίσης να μειώνει την ταχύτητα του οχήματός του και, σε περίπτωση ανάγκης, να διακόπτει την πορεία του, όταν οι περιστάσεις το επιβάλλουν.

Ιδιαίτερα, ο οδηγός επιβάλλεται να μειώνει την ταχύτητα του οχήματός του σε τμήματα της οδού με περιορισμένο πεδίο ορατότητας, στις στροφές, πλησίον των σχολείων, πλησίον των ισόπεδων οδικών κόμβων, στις απότομες κατωφέρειες, πλησίον των μέσων μαζικής μεταφοράς, που σταθμεύουν για να αποβιβάζουν ή επιβιβάζουν επιβάτες, κατά τις νυκτερινές ώρες, σε περίπτωση ομίχλης, βροχής, χιόνων, παγετού και γενικά όταν το οδόστρωμα είναι ολισθηρό. Την αυτή επίσης υποχρέωση έχει κατά τη διέλευσή του από στενές διόδους και αν η διασταύρωσή του με όλλα οχήματα καθίσταται δυσχερής, όταν υπάρχουν ζώα επί της οδού που παρουσιάζουν σημεία ταραχής, κατά τη διέλευσή του από κατοικημένες περιοχές, αν πεζοί, που βρίσκονται στην τροχιό του, καθυστερούν να απομακρυνθούν, ως και σε κάθε άλλη ειδική περίπτωση, που επιβάλλεται μετριασμός ταχύτητας.

Οι Οδηγοί αυτοκινήτων οχημάτων που κινούνται σε οδό με χιόνια υποχρεούνται, εφόσον το όχημα δε φέρει ειδικά ελαστικό, να τοποθετούν στους δύο τουλάχιστον κινητήριους τροχούς αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα. Την ίδια υποχρέωση έχουν οι Οδηγοί των πιο πάνω οχημάτων και όταν κινούνται σε οδό με παγετό, εφόσον ειδοποιούνται προς τούτο με ρυθμιστικές πινακίδες ή από τις αρμόδιες αρχές.

Αν δεν συμμορφωθεί ο οδηγός, τα αστυνομικά όργανα μπορούν να επιβάλουν ακινητοποίηση του οχήματος στο άκρο της οδού ή σε άλλο κατάλληλο σημείο, μέχρι την αποκατάσταση της κανονικής κυκλοφορίας.

Ο οδηγός οχήματος υποχρεούται να μην παρεμποδίζει την ομαλή πορεία άλλων οχημάτων κινούμενος με ασυνήθη βραδύτητα, χωρίς αποχρώντα λόγο.

Απαγορεύεται στους οδηγούς οχημάτων να συναγωνίζονται μεταξύ τους στην ταχύτητα.

Στην τήρηση των πιο πάνω διατάξεων υποχρεούνται και οι Οδηγοί ζώων έλξης, φορτίου ή ιππασίας.

Ο οδηγός πρέπει να κρατά απόσταση απο το προπορευόμενο όχημα.

Ο οδηγός οχήματος, το οποίο κινείται πίσω από άλλο, υποχρεούται να τηρεί αρκετή απόσταση για την αποφυγή σύγκρουσης αν, το προ αυτού κινούμενο όχημα, μειώσει ξαφνικά την ταχύτητά του ή διακόψει την πορεία του.

Εκτός των κατοικημένων περιοχών, για τη διευκόλυνση του προσπεράσματος, οι Οδηγοί οχημάτων, για τα οποία επιβάλλεται περιορισμός ταχύτητας, ή συνδυασμού οχημάτων συνολικού μήκους πάνω από επτά (7) μέτρα, υποχρεούνται, εκτός των περιπτώσεων κατά τις οποίες ή προσπερνούν ή ετοιμάζονται να προσπεράσουν, να τηρούν αρκετή απόσταση από τα προ αυτών κινούμΈνα μηχανοκίνητα οχήματα, ώστε τα άλλα οχήματα που τους προσπερνούν να μπορούν ακίνδυνα να κινηθούν στο μπροστινό χώρο του οχήματός τους.

Η διάταξη της προηγούμενης παραγράφου δεν έχει εφαρμογή:

  • όταν η κυκλοφορία είναι πυκνή,
  • σε περιπτώσεις που απαγορεύεται το προσπέρασμα,
  • στις οδούς οι οποίες έχουν δύο ή περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας, κατά την κατεύθυνση των οχημάτων,
  • όταν πρόκειται για φάλαγγα ενόπλων δυνάμεων.


Ρύθμιση γωνίας σύγκλισης.

Αν υπάρχει λανθασμένη ρύθμιση στη σύγκλιση τροχών προς το κέντρο του αυτοκινήτου, αυξάνεται η κατανάλωση και μειώνεται η δύναμη που παράγει το μοτέρ. Αντίθετα εάν υπάρχει λανθασμένη ρύθμιση των τροχών προς το εξωτερικό μέρος, η τροχιά του αυτοκινήτου επηρεάζεται από τις ανωμαλίες του δρόμου και η οδήγηση γίνεται κουραστική. Και στις δύο περιπτώσεις οι τροχοί διαγράφουν μια τροχιά διαφορετική από την ιδανική που ορίζει ο εκάστοτε κατασκευαστής, φορτίζοντας υπερβολικά του άξονες φθείροντας τα ελαστικά των αυτοκινήτων.

Ρύθμιση γωνίας κάμπερ.

Η γωνία κάμπερ ορίζει πόσο κάθετοι είναι οι τροχοί προς το επίπεδο του δρόμου. Όταν στους τροχούς υφίσταται αρνητική γωνία κάμπερ και το ελαστικό εφάπτεται στο οδόστρωμα περισσότερο με το εσωτερικό του πέλματός, υπερθερμαίνεται και να φθείρεται υπερβολικά. Αντίθετα, θετική γωνία κάμπερ σημαίνει ότι τα λάστιχα πατούν περισσότερο με το εξωτερικό του πέλματός τους, μειώνοντας την πρόσφυση και καταπονώντας την ανάρτηση. Ιδανικά, η γωνία κάμπερ καθορίζεται από τον κατασκευαστή και το είδος του αυτοκινήτου για το βέλτιστο κράτημα, αίσθηση και άμεση επαναφορά του τιμονιού.

Ρύθμιση γωνίας κάστερ.

Πρόκειται για τη γωνία που εκφράζει τη διαφορά μεταξύ μιας ευθείας κάθετης προς το έδαφος και του άξονα περιστροφής του τροχού εκφραζόμενη σε μοίρες. Είναι ιδιαιτέρως σημαντική για την ασφαλή συμπεριφορά του οχήματος του οχήματος διότι παρέχει σταθερότητα σε μεγάλη ταχύτητα και γωνία στροφής. Συνήθως, η γωνία κάστερ δεν μπορεί να τροποποιηθεί, γι’ αυτό και η τροποποίησή της έχει στόχο την αποκατάσταση της ισορροπίας μετά από ατύχημα.

Designed & Hosted byTakis
color
Πληροφορίες
Ρυθμίσεις
Μήνυμα
Αρχικές Ρυθμίσεις