Test-Drive-Home Μισοτελειωμένο
ΕΡΩΤΗΣΗ

Αμυντική συμπεριφορά στο δρόμο

Τα υπερβάλλοντα συναισθήματα – θυμός, ενθουσιασμός, συνεπάγονται επιθετική οδήγηση που μπορεί να οδηγήσει σε κυκλοφοριακό χάος και ατυχήματα.

H συμπεριφορά του οδηγου στο δρομο

  • Δεν οδηγούμε επιθετικά – σεβόμαστε τις προτεραιότητες και δεν κορνάρουμε χωρίς λόγο.
  • Αντιμετωπίζουμε με στωικότητα αργά κινούμενα οχήματα, ηλικιωμένους πεζούς, ζώα που μπορεί να συναντούμε στο δρόμο μας, νέους οδηγούς ή οδηγούς που εκπαιδεύονται, την κυκλοφοριακή συμφόρηση.
  • Δίνουμε χρόνο στον εαυτό μας και σκεφτόμαστε ορθολογιστικά.
  • Διατηρούμε την αυτοκυριαρχία μας, παρά την όποια παραβατική, ενοχλητική και επιθετική συμπεριφορά εντοπίσουμε σε σχέση με εμάς ή μη.
  • Αν αυτό δεν είναι δυνατό, και αφού έχουμε απομακρυνθεί από το ερέθισμα του θυμού μας, σταθμεύουμε όσο μπορούμε πιο σύντομα, μέχρι να ηρεμήσουμε (μπορούμε να δοκιμάσουμε να βγούμε από το αυτοκίνητο, να ακούσουμε μουσική και γενικά να κάνουμε κάτι που θα μας χαλαρώσει).
  • Αν θεωρήσουμε ότι ένας οδηγός παρεκτρέπεται, προσπαθούμε να τον αποφύγουμε και να απεμπλακούμε από την κατάσταση.

Διαχείριση συναισθημάτων

  • Αν παρατηρήσουμε ότι μας πλησιάζουν πεζοί με επιθετική διάθεση, παραμένουμε στο όχημά μας, κλειδώνουμε τις ασφάλειες του αυτοκινήτου και ανεβάζουμε τα παράθυρα.
  • Δεν παίρνουμε προσωπικά τις αντιδράσεις των άλλων οδηγών.
  • Όταν βιαζόμαστε, δεν αυξάνουμε ταχύτητα.
  • Ακόμη και όταν μιλάμε με έναν πεζό, αποφεύγουμε να κάνουμε χειρονομίες και γκριμάτσες που ένας άλλος οδηγός θα μπορούσε να μεταφράσει ως εχθρικές, αγενείς και αρνητικές.
  • Όταν κάνουμε ένα οδηγικό λάθος, τότε αναγνωρίζουμε το λάθος μας και ζητάμε συγγνώμη (με χειρονομία, αν δεν μπορούμε διαφορετικά).
  • Τόσο τα μάτια μας, όσο και το μυαλό μας πρέπει να είναι στο δρόμο όσο οδηγούμε.


Πότε κάνουμε ζυγοστάθμιση?

Η ζυγοστάθμιση είναι απαραίτητο να γίνεται όταν αλλάζουμε ελαστικά ή όταν διασταυρώνονται για ομοιόμορφη φθορά ή μετά από κάποια επισκευή. Όταν νιώσουμε κραδασμούς κατά τη διάρκεια της οδήγησης πρέπει να πάμε το όχημά μας για ζυγοστάθμιση.
Η έλλειψη ζυγίσματος - στάθμισης- ισορροπίας στα ελαστικά οφείλεται στο γεγονός πως όταν το λάστιχο τοποθετείται στον τροχό ενώνονται για να αποτελέσουν μια μάζα (ένα σύστημα) τα οποίο πρέπει να λειτουργεί ισορροπημένα με απόλυτα ακριβή κατανομή βάρους γύρω από τους άξονες κύλισης.
Έτσι βλέπουμε δύο τύπους έλλειψης ζυγίσματος -ισορροπίας:

  • Δυναμική ανισορροπία: συμβαίνει όταν το βάρος σε μια ή και τις δύο πλευρές της κατά πλάτους κεντρικής διάταξης ελαστικού – τροχού είναι άνισα κατανεμημένο. Προκαλεί κραδασμό (τρέμουλο - δηλ. πλευρική ταλάντωση) του τροχού.
  • Στατική ανισορροπία: προκαλείται από την ύπαρξη κάποιου σημείου στο λάστιχο που έχει λιγότερη ή περισσότερη μάζα. Τότε η κύλιση του ελαστικού παρουσιάζει μια εκκεντρότητα, μια ανώμαλη κίνηση πάνω κάτω.
Συνήθως στους τροχούς υπάρχουν και οι δύο τύποι ανισορροπίας.

Ο τροχός ταλαντώνεται

Οι παραπάνω ταλαντώσεις που δημιουργούνται, όταν δεν έχουμε ζυγοστάθμιση, μεταφέρονται στις αναρτήσεις (ελατήρια-αμορτισέρ) και το σύστημα διεύθυνσης (τιμόνι), με αποτέλεσμα να αισθανόμαστε το γνωστό τρέμουλό ή κοσκίνισμα.
Όταν παρατηρούμε κοσκίνισμα μεταξύ 80 και 120 χμ/ώρα τότε το πρόβλημα εντοπίζεται συνήθως στους μπροστινούς τροχούς, ενώ σε μεγαλύτερες ταχύτητες και στους πίσω. Το τρέμουλο μπορεί να το αντιλαμβανόμαστε είτε μόνο μπροστά (από το τιμόνι) είτε σε όλο το όχημα (σαν να χοροπηδά ολόκληρο).
Φυσικά αν το αφήσουμε για πολύ καιρό θα προκληθούν φθορές στα ελαστικά, στις αναρτήσεις ή και ακόμα χειρότερα στους συνδέσμους του αμαξώματος.
Κατά τη διάρκεια της ζυγοστάθμισης τοποθετούνται ειδικά αντίβαρα στην περιφέρεια της ζάντας ώστε να αποκτήσει ο τροχός ομοιόμορφη κατανομή της μάζας.
Η ζυγοστάθμιση γίνεται είτε πάνω στο αμάξι είτε βγάζοντας έναν - έναν τους τροχούς από έμπειρο και καταρτισμένο τεχνικό ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα του οχήματος και τελικά η οδική ασφάλεια.

Designed & Hosted byTakis
color
Πληροφορίες
Ρυθμίσεις
Μήνυμα
Αρχικές Ρυθμίσεις