Test-Drive-Home Μισοτελειωμένο
ΕΡΩΤΗΣΗ
Ζώνες ασφαλείας.

Ο ρόλος της ζώνης ασφαλείας: οι στατιστικές αποδεικνύουν ότι, στην Ελλάδα, τουλάχιστον το 1/6 των νεκρών από τροχαία ατυχήματα (δηλ. πάνω από 300 νεκροί κάθε χρόνο) θα αποφεύγονταν, αν χρησιμοποιούσαν ζώνη ασφαλείας. Ο οδηγός που φοράει ζώνη έχει περισσότερες πιθανότητες να διατηρήσει τις αισθήσεις του σε μία σύγκρουση και να απομακρυνθεί από το όχημά του σε περίπτωση ανάγκης (πυρκαγιά, πτώση σε νερό κλπ.). Βέβαια δεν πρέπει να αγνοείτε ότι χιλιάδες τραυματισμοί και εκατοντάδες αναπηρίες οδηγών και επιβατών θα είχαν αποφευχθεί αν αυτοί φορούσαν ζώνη ασφαλείας.

Απότομο φρενάρισμα ή Σύγκρουση.

Σε περίπτωση βίαιου φρεναρίσματος ή συγκρούσεως σε κάποιο εμπόδιο, οι επιβάτες που δεν φορούν ζώνες ασφαλείας, θα εκτοξευθούν επάνω στο τιμόνι, στον ανεμοθώρακα ή στο αμάξωμα. Χρήσιμο είναι να γνωρίζετε ότι σε περίπτωση ατυχημάτων με ταχύτητες επάνω από 30 km/h, αν δεν χρησιμοποιείτε ζώνη ασφαλείας, κατά κανόνα το αποτέλεσμα είναι σοβαροί ή θανάσιμοι τραυματισμοί.
Οι ρυθμίσεις του Κ.Ο.Κ.: η χρήση της ζώνης ασφαλείας είναι υποχρεωτική τόσο για τον οδηγό, όσο και για κάθε επιβάτη, μπροστά ή πίσω, του οποίου η θέση έχει ζώνη ασφαλείας. Όλα τα επιβατηγά αυτοκίνητα και τα μικρά φορτηγά μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους μέχρι 3.500 kg, επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένα με ζώνες ασφαλείας στα μπροστινά καθίσματα.
Επί πλέον, τα επιβατηγά αυτοκίνητα που τέθηκαν σε κυκλοφορία στη χώρα μας μετά την 1-1-1993 ή θα τεθούν στο μέλλον, επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένα με ζώνες ασφαλείας και στα πίσω καθίσματα. Επιβάλλεται επίσης να γνωρίζετε, ότι, για λόγους ασφαλείας των επιβατών που μεταφέρετε, οφείλετε να τοποθετήσετε ζώνες ασφαλείας και στα πίσω καθίσματα, σε όσα οχήματα δεν έχουν.
Η χρήση της ζώνης: τραβήξτε τη ζώνη πάνω από το σώμα σας, προσέχοντας να μην έχει μπερδευτεί. Τοποθετήστε τη μεταλλική πλάκα ασφαλείας μέσα στη σχισμή του μηχανισμού που βρίσκεται δίπλα σας. Καθώς αυτή εισέρχεται και ασφαλίζει πρέπει να ακούγεται καθαρά ένας μεταλλικός ήχος («κλικ») ένδειξη ότι έχει ασφαλίσει.
Βεβαιωθείτε πάντως ότι η ζώνη έχει απολύτως ασφαλίσει. Για να τη λύσετε πατήστε το κόκκινο κουμπί του μηχανισμού, οπότε η ζώνη θα απελευθερωθεί αυτόματα. Να βεβαιώνεσθε ότι τόσο η δική σας όσο και οι ζώνες ασφαλείας όλων των επιβατών του οχήματός σας είναι σωστά δεμένες.

Οι απαλλαγές από τη χρήση ζώνης ασφαλείας:

σύμφωνα και με τον Κ.Ο.Κ. απαλλαγή από τη χρήση ζώνης ασφαλείας προβλέπεται αποκλειστικά μόνο στις παρακάτω περιπτώσεις:

  • Στους οδηγούς ταξί και αγοραίων όταν τα οδηγούν εντός της περιμετρικής τους ζώνης.
  • Στα άτομα με παθήσεις, για τα οποία δεν ενδείκνυται η χρήση της ζώνης, όταν αυτό αποδεικνύεται από πιστοποιητικό κρατικού νοσοκομείου.
  • Στις έγκυες γυναίκες μόνο όταν είναι εφοδιασμένες με σχετικό ιατρικό πιστοποιητικό.
  • Στα άτομα που το ανάστημά τους δεν υπερβαίνει το 1,50 m.
  • Στους οδηγούς οχημάτων που κάνουν συνεχείς στάσεις (όπως ταχυδρομικοί διανομείς κλπ.).
  • Στους οδηγούς λεωφορείων και φορτηγών άνω των 3.500 kg.
  • Στους οδηγούς και τους επιβάτες των εμπροσθίων καθισμάτων οχημάτων αμέσου δράσεως (αστυνομίας, ασθενοφόρα).
Προστασία παιδιών κάτω των 12 ετών: ειδική μέριμνα λαμβάνει ο Κ.Ο.Κ. για την προστασία των παιδιών ηλικίας κάτω των δώδεκα (12) ετών, όταν μεταφέρονται με αυτοκίνητο.
Συγκεκριμένα, προβλέπονται μέσα συγκρατήσεως και προστασίας εγκεκριμένων προδιαγραφών (παιδικά καθίσματα ή ζώνες), μεταφορά στα πίσω καθίσματα, απαγόρευση τοποθετήσεως καθισμάτων παιδιών με φορά προς τα πίσω σε θέσεις που υπάρχουν αερόσακοι κλπ.


Εφαρμογές – Πλεονεκτήματα

Η υβριδική τεχνολογία σήμερα βρίσκει εφαρμογές σε όλα τα μέσα που κινούνται τόσο στην ξηρά, όσο στη θάλασσα και στον αέρα. Σήμερα υπάρχουν υβριδικά ποδήλατα, μοτοσικλέτες, αυτοκίνητα, επαγγελματικά οχήματα, ελαφριά και βαριά φορτηγά, λεωφορεία, τρένα, μικρά και μεγάλα σκάφη, υποβρύχια και αεροπλάνα. Στη συνέχεια αναφέρονται μερικά παραδείγματα διαφόρων οχημάτων.
Ποδήλατα : Τα μοτοποδήλατα, τα ηλεκτρικά ποδήλατα, ακόμα και τα ηλεκτρικά σκούτερ είναι μια απλή μορφή υβριδικού οχήματος επειδή η ισχύς μεταδίδεται τόσο μέσω ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης ή ηλεκτρικού μοτέρ, όσο και μέσω των μυών του αναβάτη. Τα πρώτα μοντέλα των μοτοσικλετών στα τέλη της δεκαετίας του 1800 χρησιμοποιούσαν τις ίδιες αρχές.
• Σε ένα παράλληλο υβριδικό ποδήλατο η ανθρώπινη δύναμη και η ισχύς του μοτέρ συνδέονται μηχανικά σε μια μετάδοση κίνησης με πεντάλ στον πίσω ή στον μπροστινό τροχό, π.χ., χρησιμοποιώντας ένα μοτέρ στον ομφαλό (μουαγιέ) του τροχού. Η ανθρώπινη δύναμη και η δύναμη του μοτέρ προστίθενται. Σχεδόν όλα τα μοντέλα που κατασκευάστηκαν είναι αυτού του τύπου.
• Σε ένα υβριδικό ποδήλατο σε σειρά (Serial Hybrid – SH) ο χρήστης κινεί μία γεννήτρια χρησιμοποιώντας πεντάλ. Αυτή η δύναμη μετατρέπεται σε ηλεκτρισμό και μπορεί να τροφοδοτηθεί απευθείας στο μοτέρ, παρέχοντας ένα ποδήλατο χωρίς αλυσίδα, ενώ μπορεί επίσης να φορτίσει μία μπαταρία. Το μοτέρ τραβά ρεύμα από την μπαταρία και θα πρέπει να είναι σε θέση να μεταδώσει την πλήρη μηχανική ροπή που απαιτείται, διότι καμία ροπή δεν διατίθεται από τα πεντάλ.
Μοτοσικλέτες : Πολλές εταιρείες σήμερα κατασκευάζουν υβριδικές μοτοσικλέτες σε γραμμή παραγωγής. Όμως ο συνδυασμός των απαιτούμενων ηλεκτρικών εξαρτημάτων και ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης κάνουν την κατασκευή ογκώδη, ιδίως για τις μικρές μοτοσικλέτες.
Η eCycle Inc παράγει πλέον μοτοσικλέτες πετρελαιοκίνητεςηλεκτροκίνητες σε σειρά, με μέγιστη ταχύτητα 80 miles/h (130 km/h) και λιανική τιμή περίπου 5.000 ευρώ.
Το Peugeot HYmotion3 compressor, ένα υβριδικό σκούτερ, είναι ένα τρίτροχο το οποίο χρησιμοποιεί δύο ξεχωριστές πηγές ισχύος για να κινούνται οι μπροστινοί αλλά και ο πίσω τροχός. Ο πίσω τροχός κινείται με έναν μονοκύλινδρο κινητήρα 125 cc, 20 bhp (15 kW), ενώ οι μπροστινοί τροχοί κινούνται ο καθένας με το δικό του ηλεκτρικό μοτέρ. Όταν η μοτοσικλέτα έχει ταχύτητα έως 10 km/h, χρησιμοποιούνται μόνο τα ηλεκτρικά μοτέρ, με βάση σταμάτημαεκκίνηση, μειώνοντας την ποσότητα των εκπομπών άνθρακα.
Και άλλες εταιρείες όμως, όπως η Yamaha και η Honda, έχουν ανακοινώσει την παραγωγή υβριδικών μοτοσικλετών.
Ταξί : Πολλές μεγάλες πόλεις στον κόσμο προσθέτουν υβριδικά ταξί στους στόλους τους. Μέχρι το τέλος του 2009 το 15% των ταξί της Νέας Υόρκης, δηλαδή 13.237 ταξί σε χρήση, ήταν υβριδικά, ενώ ήδη οι εταιρείες ταξί έχουν αρχίσει να αποσύρουν τον αρχικό στόλο των υβριδικών τους μετά από 480.000 km και 560.000 km ανά όχημα. Υβριδικά ταξί υπάρχουν σήμερα και στην Ελλάδα.
Λεωφορεία : Η υβριδική τεχνολογία παρουσιάζει αυξανόμενη ζήτηση και στα λεωφορεία μετά τις πρόσφατες βελτιώσεις στις μπαταρίες, που μείωσαν σημαντικά το βάρος τους. Ο σύγχρονος σχεδιασμός υβριδικών λεωφορείων εστιάζει στη χρήση συμβατικών πετρελαιοκινητήρων, που ήδη χρησιμοποιούνται, και σε υπάρχοντα αμαξώματα, χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερη επανασχεδίαση, ώστε να κρατηθούν χαμηλά οι δαπάνες κατασκευής και εκπαίδευσης.

μετάδοσης ισχύος σε βαρεα οχηματα

Ελαφριά Φορτηγά : Το 2003 η GM παρουσίασε ένα υβριδικό πετρελαιοκίνητοηλεκτροκίνητο στρατιωτικό (ελαφρύ) φορτηγό, εφοδιασμένο με πετρελαιοκίνητηηλεκτροκίνητη και μία βοηθητική μονάδα ισχύος κυψέλης καυσίμου. Υβριδικά ηλεκτροκίνητα ελαφριά φορτηγά παρουσιάστηκαν το 2004 από τη Mercedes Benz (Sprinter) και τη MicroVett SPA (Daily Bimodale). Η International Truck and Engine Corp. και η Eaton Corp. είχαν επιλεγεί να κατασκευάσουν πετρελαιοκίνηταηλεκτροκίνητα υβριδικά φορτηγά για το πιλοτικό πρόγραμμα των ΗΠΑ που εξυπηρετούσε το βοηθητικό πρόγραμμα της βιομηχανίας το 2004.
Στα μέσα του 2005 η Isuzu παρουσίασε το Elf Diesel Hybrid Truck στην ιαπωνική αγορά. Ισχυρίζεται ότι 300 οχήματα περίπου, τα περισσότερα ταξιδιωτικά λεωφορεία, χρησιμοποιούν σύστημα Hinos HIMR (Hybrid Inverter Controlled Motor & Retarder – Μοτέρ Ελεγχόμενο από υβριδικό αναστροφέα & επιβραδυντή). Το 2007 η υψηλή τιμή του πετρελαίου είχε ως συνέπεια την αυξημένη πώληση υβριδικών φορτηγών και την ίδια χρονιά εμφανίζεται το πρώτο αμερικανικής παραγωγής υβριδικό φορτηγό (International DuraStar Hybrid).
Βαριά οχήματα : Οι υβριδικές μεταδόσεις κίνησης χρησιμοποιούνται και σε μεγάλα φορτηγά οχήματα. Χαρακτηριστικά, κάποιος θερμικός κινητήρας (συνήθως πετρελαίου) κινεί μια ηλεκτρική γεννήτρια ή μια υδραυλική αντλία, η οποία κινεί ένα ή περισσότερα ηλεκτρικά ή υδραυλικά μοτέρ μετάδοσης κίνησης. Υπάρχουν πλεονεκτήματα στην κατανομή της ισχύος μέσω καλωδίων ή σωλήνων αντί μηχανικών στοιχείων, ιδιαίτερα όταν απαιτούνται πολλαπλές μεταδόσεις κίνησης.
Το μειονέκτημα είναι ότι στα περισσότερα βαριά οχήματα δεν υπάρχει καθόλου ή σχετικά μικρή ικανότητα αποθήκευσης ενέργειας, π.χ., βοηθητικές μπαταρίες και υδραυλικοί συσσωρευτές, λόγω της απαίτησης διατήρησης ωφέλιμου χώρου για άλλες χρήσεις.

Designed & Hosted byTakis
color
Πληροφορίες
Ρυθμίσεις
Μήνυμα
Αρχικές Ρυθμίσεις