Test-Drive-Home Μισοτελειωμένο
ΕΡΩΤΗΣΗ
Διασταυρώσεις Γενικά.

Διασταύρωση είναι η περιοχή όπου συναντώνται δύο ή περισσότεροι δρόμοι. Οι διασταυρώσεις μπορεί να έχουν ποικίλα σχήματα:

Απλή ή Συνθετη διασταύρωση - Κυκλικος κομβος

  • Απλή διασταύρωση, όπου συναντώνται δύο δρόμοι.
  • Σύνθετη διασταύρωση, όπου συναντώνται τρεις ή περισσότεροι δρόμοι.
  • Κυκλικό κόμβο, δηλαδή μια σύνθετη μορφή διασταυρώσεως με ειδική διαμόρφωση, όπου συναντώνται τρεις ή περισσότεροι δρόμοι. Ο κυκλικός κόμβος λειτουργεί και ως μειωτής ταχύτητας των οχημάτων.
Πλησιάζοντας σε μια διασταύρωση πρέπει να ελέγξετε διαδοχικά:
  • Πίσω (ώστε να μην ξαφνιάσετε τον οδηγό, που σας ακολουθεί, με ένα πολύ απότομο φρενάρισμα).
  • Αριστερά (τα οχήματα που έρχονται από τα αριστερά είναι τα πρώτα, με τα οποία κινδυνεύετε να συγκρουσθείτε).
  • Δεξιά (τα οχήματα που έρχονται από δεξιά έχουν κατά κανόνα προτεραιότητα).
Φθάνοντας στη διασταύρωση πρέπει συνεχώς να αναρωτιέστε:
  • Έχω το δικαίωμα να στρίψω;
  • Ποιος έχει προτεραιότητα;
  • Ποια είναι η ορατότητα;

Επικίνδυνη ζώνη σε διασταύρωση.

Συνεπώς, πρέπει να προσαρμόσετε την ταχύτητά σας και, ενδεχομένως, να φρενάρετε για να ελαττώσετε ταχύτητα ή ακόμη, εφόσον είναι αναγκαίο, να ακινητοποιήσετε το όχημά σας.
Σε περίπτωση που αντιληφθείτε κίνδυνο ατυχήματος και μόνον τότε μπορείτε να προειδοποιήσετε με φωτεινές προειδοποιήσεις ή με τη βοήθεια της κόρνας.
Σε κάθε διασταύρωση υπάρχει μια επικίνδυνη ζώνη ανεξάρτητα από την πορεία που θα ακολουθήσετε. Το μήκος της επικίνδυνης ζώνης, δηλαδή του χώρου του οδοστρώματος, μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να προκληθεί σύγκρουση με όχημα κινούμενο στο δρόμο που διασταυρώνεται με τον δικό σας, ποικίλλει ανάλογα με:

  • Την ταχύτητα των οχημάτων που κυκλοφορούν στη λωρίδα προτεραιότητας και την απόστασή τους.
  • Τις δυνατότητες επιταχύνσεως και τον τύπο του οχήματός σας (επιβατηγό, βαρύ φορτηγό, μοτοσυκλέτα).
  • Την κατάσταση της οδού και του οχήματος.
Αν κινείσθε σε ευθεία τότε η επικίνδυνη ζώνη είναι το μέρος του οδοστρώματος που εικονίζεται με κόκκινο χρώμα.
Η επικίνδυνη ζώνη τελειώνει όταν το πίσω μέρος του οχήματός σας εξέλθει από τον κάθετο δρόμο.
Εάν στρίβετε, η επικίνδυνη ζώνη στην οποία θα κινηθείτε μέσα στη διασταύρωση είναι σαφώς μεγαλύτερη.
Η επικίνδυνη ζώνη τελειώνει όταν το όχημά σας αποκτήσει ταχύτητα ανάλογη με αυτήν των οχημάτων που κυκλοφορούν στη λωρίδα, στην οποία θα εισέλθετε.

Είσοδος σε διασταύρωση με πυκνή κυκλοφορία.

Σε διασταύρωση με πυκνή κυκλοφορία δεν πρέπει ποτέ να ξεκινάτε, αν υπάρχει κίνδυνος να ακινητοποιηθείτε μέσα σε αυτήν ή να παρεμποδίσετε την κυκλοφορία.
Υπάρχει περίπτωση σε μερικές διασταυρώσεις να συναντήσετε διαγράμμιση με εγκάρσιο σταυρωτό δίκτυ κίτρινου χρώματος.
Απαγορεύεται να σταματήσετε σε αυτήν τη διαγραμμισμένη περιοχή.

Κανόνες διελεύσεως από διασταυρώσεις ανάλογα με τη σηματοδότηση ή τη σήμανσή τους. Κινούμενοι στο οδικό δίκτυο θα βρεθείτε σε:

  • Διασταυρώσεις χωρίς σήμανση.
  • Διασταυρώσεις με σήμανση.
  • Διασταυρώσεις με φωτεινή σηματοδότηση.
  • Διασταυρώσεις με ρύθμιση κυκλοφορίας από τροχονόμο.


Πότε κάνουμε ζυγοστάθμιση?

Η ζυγοστάθμιση είναι απαραίτητο να γίνεται όταν αλλάζουμε ελαστικά ή όταν διασταυρώνονται για ομοιόμορφη φθορά ή μετά από κάποια επισκευή. Όταν νιώσουμε κραδασμούς κατά τη διάρκεια της οδήγησης πρέπει να πάμε το όχημά μας για ζυγοστάθμιση.
Η έλλειψη ζυγίσματος - στάθμισης- ισορροπίας στα ελαστικά οφείλεται στο γεγονός πως όταν το λάστιχο τοποθετείται στον τροχό ενώνονται για να αποτελέσουν μια μάζα (ένα σύστημα) τα οποίο πρέπει να λειτουργεί ισορροπημένα με απόλυτα ακριβή κατανομή βάρους γύρω από τους άξονες κύλισης.
Έτσι βλέπουμε δύο τύπους έλλειψης ζυγίσματος -ισορροπίας:

  • Δυναμική ανισορροπία: συμβαίνει όταν το βάρος σε μια ή και τις δύο πλευρές της κατά πλάτους κεντρικής διάταξης ελαστικού – τροχού είναι άνισα κατανεμημένο. Προκαλεί κραδασμό (τρέμουλο - δηλ. πλευρική ταλάντωση) του τροχού.
  • Στατική ανισορροπία: προκαλείται από την ύπαρξη κάποιου σημείου στο λάστιχο που έχει λιγότερη ή περισσότερη μάζα. Τότε η κύλιση του ελαστικού παρουσιάζει μια εκκεντρότητα, μια ανώμαλη κίνηση πάνω κάτω.
Συνήθως στους τροχούς υπάρχουν και οι δύο τύποι ανισορροπίας.

Ο τροχός ταλαντώνεται

Οι παραπάνω ταλαντώσεις που δημιουργούνται, όταν δεν έχουμε ζυγοστάθμιση, μεταφέρονται στις αναρτήσεις (ελατήρια-αμορτισέρ) και το σύστημα διεύθυνσης (τιμόνι), με αποτέλεσμα να αισθανόμαστε το γνωστό τρέμουλό ή κοσκίνισμα.
Όταν παρατηρούμε κοσκίνισμα μεταξύ 80 και 120 χμ/ώρα τότε το πρόβλημα εντοπίζεται συνήθως στους μπροστινούς τροχούς, ενώ σε μεγαλύτερες ταχύτητες και στους πίσω. Το τρέμουλο μπορεί να το αντιλαμβανόμαστε είτε μόνο μπροστά (από το τιμόνι) είτε σε όλο το όχημα (σαν να χοροπηδά ολόκληρο).
Φυσικά αν το αφήσουμε για πολύ καιρό θα προκληθούν φθορές στα ελαστικά, στις αναρτήσεις ή και ακόμα χειρότερα στους συνδέσμους του αμαξώματος.
Κατά τη διάρκεια της ζυγοστάθμισης τοποθετούνται ειδικά αντίβαρα στην περιφέρεια της ζάντας ώστε να αποκτήσει ο τροχός ομοιόμορφη κατανομή της μάζας.
Η ζυγοστάθμιση γίνεται είτε πάνω στο αμάξι είτε βγάζοντας έναν - έναν τους τροχούς από έμπειρο και καταρτισμένο τεχνικό ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα του οχήματος και τελικά η οδική ασφάλεια.

Designed & Hosted byTakis
color
Πληροφορίες
Ρυθμίσεις
Μήνυμα
Αρχικές Ρυθμίσεις