Test-Drive-Home Μισοτελειωμένο
ΕΡΩΤΗΣΗ
Ισόπεδοι οδικοί κόμβοι και προτεραιότητα.

Παραχώρηση προτεραιότητας: Η υποχρέωση οδηγού οχήματος, να μη συνεχίσει ή επαναλάβει την κίνηση ή τους ελιγμούς του, εάν, ενεργώντας κατ` αυτόν τον τρόπο, μπορεί να υποχρεώσει τους οδηγούς άλλων οχημάτων να μεταβάλλουν απότομα την κατεύθυνση ή την ταχύτητα των οχημάτων τους

Τι πρέπει να κανει ο οδηγός σε διασταυρωση

  1. Ο οδηγός που πλησιάζει σε ισόπεδο οδικό κόμβο υποχρεούται να καταβάλλει ιδιαίτερη προσοχή για να μην προκαλέσει επί του κόμβου κίνδυνο ή παρακώλυση της κυκλοφορίας, ρυθμίζοντας την ταχύτητα του οχήματός του, ώστε να μπορεί να διακόψει την πορεία αυτού, για να διέλθουν τα οχήματα που έχουν προτεραιότητα.
  2. Ο οδηγός απαγορεύεται να εισέρχεται στον έστω και αν οι τυχόν υπάρχοντες φωτεινοί σηματοδότες το επιτρέπουν, όταν η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι τέτοια ώστε να υποχρεωθεί ενδεχομένως να παραμείνει στη διασταύρωση.
  3. Ο οδηγός που έχει εισέλθει στον κόμβο όπου η κυκλοφορία ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες, μπορεί να εξέλθει αυτού και πριν δοθεί το σήμα ελεύθερης κυκλοφορίας προς την κατεύθυνση την οποία θα ακολουθήσει. αν δεν θα παρεμποδιστεί εκ τούτου η διέλευση των λοιπών οχημάτων που χρησιμοποιούν την οδό και κινούνται προς την ανοικτή κατεύθυνση.
  4. Στους κόμβους η προτεραιότητα ορίζεται με κατάλληλη σήμανση.

Στις εδιασταυρωσεις η προτεραιότητα ανήκει οε αυτόν που έρχεται από τα δεξιά.

ΕΚΤΟΣ εάν :

  • Αυτοί που κυκλοφορούν στους αυτοκινητόδρομους, εθνικές οδούς και οδούς ταχείας κυκλοφορίας έχουν προτεραιότητα.
  • Αυτοί που εισέρχονται σε οδό από χωματόδρομο, μονοπάτια, παρόδιο ιδιοκτησία, χώρο στάθμευσης και σταθμούς ανεφοδιασμού και εξυπηρέτησης οφείλουν να παραχωρούν προτεραιότητα σε αυτούς που κινούνται στην οδό.
  • Αυτοί που εκκινούν ή κινούνται προς τα πίσω, όπου αυτό επιτρέπεται, οφείλουν να παραχωρούν προτεραιότητα.
  • Τα σιδηροδρομικά ή τροχιοδρομικά οχήματα έχουν προτεραιότητα.
Οι ενδείξεις των φωτεινών σηματοδοτών κυκλοφορίας υπερισχύουν των ενδείξεων των πινακίδων σήμανσης, οι οποίες καθορίζουν την προτεραιότητα.


To αίσθηση της κόπωσης στην οδηγηση

Συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με την έλλειψη του ύπνου, αλλά μπορεί να προκληθεί και από άλλα αίτια όπως π.χ. κάποια ασθένεια ή αδιαθεσία, κλπ. Η αίσθηση της κόπωσης γενικά έχει συνδεθεί με πολλούς παράγοντες, όπως:

  • Έλλειψη ύπνου
  • Εργασιακό ωράριο, συμπεριλαμβανομένων των υπερωριών και των εργασιών βάρδιας
  • Οικογενειακές υποχρεώσεις
  • Κοινωνικές υποχρεώσεις και δραστηριότητες
  • Υψηλό άγχος
  • Ιατρικοί λόγοι, συμπεριλαμβανομένων των διαταραχών ύπνου
  • Χρήση ιατρικών φαρμάκων, κ.α.

Εάν είμαστε κουρασμένοι, δεν είμαστε σε εγρήγορση, δυσκολευόμαστε να συγκεντρωθούμε και η ικανότητα αντίδρασής μας είναι μειωμένη. Σε πολλές περιπτώσεις, μπορεί να μην αντιληφθούμε ότι είμαστε κουρασμένοι και να ξεπεράσουμε τα όριά μας, κάτι που είναι πιθανό να μας εμπλέξει σε ατύχημα γιατί σε κατάσταση κόπωσης δεν έχουμε την απαραίτητη εγρήγορση για να οδηγήσουμε με ασφάλεια.

Ο ύπνος είναι μια πολύ σημαντική και απαραίτητη βιολογική διαδικασία που βοηθάει στην αναζωογόνηση του οργανισμού, επηρεάζει την καθημερινή λειτουργικότητα του ατόμου αλλά και τη σωματική και ψυχική του υγεία.
Ο ύπνος είναι αναγκαίος και ωφέλιμος για τον οργανισμό και έχει υπολογιστεί ότι απαιτούνται τουλάχιστον 6-8 ώρες ύπνου για την ομαλή λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού. Σήμερα ωστόσο, υπολογίζεται ότι ένας στους τρείς ενήλικες αντιμετωπίζει διαταραχές ύπνου.

Οι διαταραχές του ύπνου έχουν αρνητικές επιπτώσεις:
  • στη μνήμη,
  • στη μάθηση,
  • στην κοινωνική συμπεριφορά,
  • στο καρδιαγγειακό σύστημα,
  • στο ανοσοποιητικό σύστημα,
  • στο νευρικό σύστημα.

Συνεπώς, η έλλειψη ύπνου έχει ως αποτέλεσμα την έντονη υπνηλία σε ώρες που φυσιολογικά το άτομο πρέπει να είναι πλήρως ενεργό, ενώ προκαλεί εκνευρισμό, άγχος, απροσεξία και μειωμένη ικανότητα πνευματικής και σωματικής λειτουργίας.
Επιπλέον, η επαναλαμβανόμενη έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε χρόνια υπνηλία, η οποία είναι δύσκολο να θεραπευτεί.

Για αυτό το λόγο, είναι σημαντικό να διατηρούμε ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου. Ο κιρκάδιος ρυθμός, ή όπως αποκαλείται διαφορετικά «το βιολογικό μας ρολόι», ενημερώνει το σώμα μας πότε να ξυπνήσει ή να κοιμηθεί. Το ρολόι αυτό συγχρονίζεται με εξωτερικά ερεθίσματα όπως η εναλλαγή φωτός- σκοταδιού και η ένταση εργασίας, με την πραγματική ώρα.
Η υπνηλία οφείλεται στη φυσιολογική επιθυμία για ύπνο λόγω του κιρκάδιου ρυθμού καθώς και στις ανάγκες του οργανισμού λόγω έλλειψης ύπνου. Η υπνηλία φυσιολογικά αυξάνεται λόγω του κιρκάδιου ρυθμού εκτός από τη νύχτα, στις πρώτες ώρες του πρωινού και στο μέσο του απογεύματος, ενώ η υπνηλία λόγω έλλειψης ύπνου μπορεί να εμφανιστεί οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας. Ο απαιτούμενος χρόνος ύπνου εξαρτάται από πολλές παραμέτρους και είναι διαφορετικός για τον καθένα από εμάς, αλλά σε γενικές γραμμές απαιτούνται 6 με 8 ώρες ύπνου για όλους.

Αν είμαστε άυπνοι για μεγάλες χρονικές περιόδους, το σώμα μας συγκεντρώνει την κούραση των προηγούμενων ημερών και στην πρώτη ευκαιρία ξεκούρασης θα χρειαστεί πολύ περισσότερο χρόνο ύπνου (μέχρι και υπερδιπλάσιο) για την επαναφορά του οργανισμού μας σε συνθήκες μη κόπωσης. Εάν για μεγάλες χρονικές περιόδους δεν κοιμόμαστε τον απαραίτητο χρόνο ώστε να ξεκουραστούμε, είναι πολύ πιθανό να νοσήσουμε. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι τα επακόλουθα της έλλειψης ύπνου δρουν αθροιστικά. Για την επαναφορά μας από καταστάσεις συνεχιζόμενης αϋπνίας, συνήθως χρειάζονται 2 πλήρεις (6-8 συνεχιζόμενων ωρών) νύχτες ύπνου.

Designed & Hosted byTakis
color
Πληροφορίες
Ρυθμίσεις
Μήνυμα
Αρχικές Ρυθμίσεις