Test-Drive-Home Μισοτελειωμένο
ΕΡΩΤΗΣΗ
Τι ειναι η Ευθυγράμμιση Αυτοκινήτου

Με πολύ απλά λόγια, ευθυγράμμιση είναι η απαραίτητη γεωμετρία των τροχών, ώστε το αυτοκίνητο να πηγαίνει ευθεία. Δηλαδή όταν ένα όχημα «τραβάει» (παρεκκλίνει από την πορεία του) ή το τιμόνι πρέπει να είναι στριμμένο (ελαφρώς) για να πάει ευθεία (όχι απο μια σύμπτωση πχ λακούβα ή σαμαράκι), τότε λέμε ότι θέλει Ευθυγράμμιση. Είναι η διαδικασία ρύθμισης, γωνίας σύγκλισης , γωνίας κάμπερ και γωνίας κάστερ.

Ρύθμιση γωνίας σύγκλισης.

Αν υπάρχει λανθασμένη ρύθμιση στη σύγκλιση τροχών προς το κέντρο του αυτοκινήτου, αυξάνεται η κατανάλωση και μειώνεται η δύναμη που παράγει το μοτέρ. Αντίθετα εάν υπάρχει λανθασμένη ρύθμιση των τροχών προς το εξωτερικό μέρος, η τροχιά του αυτοκινήτου επηρεάζεται από τις ανωμαλίες του δρόμου και η οδήγηση γίνεται κουραστική. Και στις δύο περιπτώσεις οι τροχοί διαγράφουν μια τροχιά διαφορετική από την ιδανική που ορίζει ο εκάστοτε κατασκευαστής, φορτίζοντας υπερβολικά του άξονες φθείροντας τα ελαστικά των αυτοκινήτων.

Ρύθμιση γωνίας κάμπερ.

Η γωνία κάμπερ ορίζει πόσο κάθετοι είναι οι τροχοί προς το επίπεδο του δρόμου. Όταν στους τροχούς υφίσταται αρνητική γωνία κάμπερ και το ελαστικό εφάπτεται στο οδόστρωμα περισσότερο με το εσωτερικό του πέλματός, υπερθερμαίνεται και να φθείρεται υπερβολικά. Αντίθετα, θετική γωνία κάμπερ σημαίνει ότι τα λάστιχα πατούν περισσότερο με το εξωτερικό του πέλματός τους, μειώνοντας την πρόσφυση και καταπονώντας την ανάρτηση. Ιδανικά, η γωνία κάμπερ καθορίζεται από τον κατασκευαστή και το είδος του αυτοκινήτου για το βέλτιστο κράτημα, αίσθηση και άμεση επαναφορά του τιμονιού.

Ρύθμιση γωνίας κάστερ.

Πρόκειται για τη γωνία που εκφράζει τη διαφορά μεταξύ μιας ευθείας κάθετης προς το έδαφος και του άξονα περιστροφής του τροχού εκφραζόμενη σε μοίρες. Είναι ιδιαιτέρως σημαντική για την ασφαλή συμπεριφορά του οχήματος του οχήματος διότι παρέχει σταθερότητα σε μεγάλη ταχύτητα και γωνία στροφής. Συνήθως, η γωνία κάστερ δεν μπορεί να τροποποιηθεί, γι’ αυτό και η τροποποίησή της έχει στόχο την αποκατάσταση της ισορροπίας μετά από ατύχημα.


Απότομο φρενάρισμα ή Σύγκρουση.

Σε περίπτωση βίαιου φρεναρίσματος ή συγκρούσεως σε κάποιο εμπόδιο, οι επιβάτες που δεν φορούν ζώνες ασφαλείας, θα εκτοξευθούν επάνω στο τιμόνι, στον ανεμοθώρακα ή στο αμάξωμα. Χρήσιμο είναι να γνωρίζετε ότι σε περίπτωση ατυχημάτων με ταχύτητες επάνω από 30 km/h, αν δεν χρησιμοποιείτε ζώνη ασφαλείας, κατά κανόνα το αποτέλεσμα είναι σοβαροί ή θανάσιμοι τραυματισμοί.
Οι ρυθμίσεις του Κ.Ο.Κ.: η χρήση της ζώνης ασφαλείας είναι υποχρεωτική τόσο για τον οδηγό, όσο και για κάθε επιβάτη, μπροστά ή πίσω, του οποίου η θέση έχει ζώνη ασφαλείας. Όλα τα επιβατηγά αυτοκίνητα και τα μικρά φορτηγά μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους μέχρι 3.500 kg, επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένα με ζώνες ασφαλείας στα μπροστινά καθίσματα.
Επί πλέον, τα επιβατηγά αυτοκίνητα που τέθηκαν σε κυκλοφορία στη χώρα μας μετά την 1-1-1993 ή θα τεθούν στο μέλλον, επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένα με ζώνες ασφαλείας και στα πίσω καθίσματα. Επιβάλλεται επίσης να γνωρίζετε, ότι, για λόγους ασφαλείας των επιβατών που μεταφέρετε, οφείλετε να τοποθετήσετε ζώνες ασφαλείας και στα πίσω καθίσματα, σε όσα οχήματα δεν έχουν.
Η χρήση της ζώνης: τραβήξτε τη ζώνη πάνω από το σώμα σας, προσέχοντας να μην έχει μπερδευτεί. Τοποθετήστε τη μεταλλική πλάκα ασφαλείας μέσα στη σχισμή του μηχανισμού που βρίσκεται δίπλα σας. Καθώς αυτή εισέρχεται και ασφαλίζει πρέπει να ακούγεται καθαρά ένας μεταλλικός ήχος («κλικ») ένδειξη ότι έχει ασφαλίσει.
Βεβαιωθείτε πάντως ότι η ζώνη έχει απολύτως ασφαλίσει. Για να τη λύσετε πατήστε το κόκκινο κουμπί του μηχανισμού, οπότε η ζώνη θα απελευθερωθεί αυτόματα. Να βεβαιώνεσθε ότι τόσο η δική σας όσο και οι ζώνες ασφαλείας όλων των επιβατών του οχήματός σας είναι σωστά δεμένες.

Οι απαλλαγές από τη χρήση ζώνης ασφαλείας:

σύμφωνα και με τον Κ.Ο.Κ. απαλλαγή από τη χρήση ζώνης ασφαλείας προβλέπεται αποκλειστικά μόνο στις παρακάτω περιπτώσεις:

  • Στους οδηγούς ταξί και αγοραίων όταν τα οδηγούν εντός της περιμετρικής τους ζώνης.
  • Στα άτομα με παθήσεις, για τα οποία δεν ενδείκνυται η χρήση της ζώνης, όταν αυτό αποδεικνύεται από πιστοποιητικό κρατικού νοσοκομείου.
  • Στις έγκυες γυναίκες μόνο όταν είναι εφοδιασμένες με σχετικό ιατρικό πιστοποιητικό.
  • Στα άτομα που το ανάστημά τους δεν υπερβαίνει το 1,50 m.
  • Στους οδηγούς οχημάτων που κάνουν συνεχείς στάσεις (όπως ταχυδρομικοί διανομείς κλπ.).
  • Στους οδηγούς λεωφορείων και φορτηγών άνω των 3.500 kg.
  • Στους οδηγούς και τους επιβάτες των εμπροσθίων καθισμάτων οχημάτων αμέσου δράσεως (αστυνομίας, ασθενοφόρα).
Προστασία παιδιών κάτω των 12 ετών: ειδική μέριμνα λαμβάνει ο Κ.Ο.Κ. για την προστασία των παιδιών ηλικίας κάτω των δώδεκα (12) ετών, όταν μεταφέρονται με αυτοκίνητο.
Συγκεκριμένα, προβλέπονται μέσα συγκρατήσεως και προστασίας εγκεκριμένων προδιαγραφών (παιδικά καθίσματα ή ζώνες), μεταφορά στα πίσω καθίσματα, απαγόρευση τοποθετήσεως καθισμάτων παιδιών με φορά προς τα πίσω σε θέσεις που υπάρχουν αερόσακοι κλπ.

Designed & Hosted byTakis
color
Πληροφορίες
Ρυθμίσεις
Μήνυμα
Αρχικές Ρυθμίσεις