Test-Drive-Home Μισοτελειωμένο
ΕΡΩΤΗΣΗ
Οι ποδομοχλοί (λεβιέδες) στο δικυκλο
Ο ποδομοχλός των ταχυτήτων (αριστερό πόδι) :

Οι σχέσεις του κιβωτίου των ταχυτήτων (οι «ταχύτητες») επιτρέπουν να ρυθμίζετε τη σχέση της ισχύος του κινητήρα σε συνάρτηση με την ταχύτητα κινήσεως της μοτοσυκλέτας.

Οι χαμηλότερες σχέσεις (πρώτη και δεύτερη) χρησιμοποιούνται εκεί όπου χρειάζεσθε περισσότερο ισχύ (έλξη) και χαμηλή ταχύτητα κινήσεως.

Τις χρησιμοποιείτε όταν ξεκινάτε, όταν κινείσθε σε ανηφορικό δρόμο ή όταν επιταχύνετε. Οι μεγαλύτερες σχέσεις (τρίτη, τετάρτη, πέμπτη ή έκτη) σας επιτρέπουν να χρησιμοποιείτε την ίδια ισχύ για να κινείσθε με μεγαλύτερη ταχύτητα και μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Αξίζει να ασκηθείτε στην ομαλή αλλαγή των σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Ο ποδομοχλός των σχέσεων βρίσκεται συνήθως στο αριστερό πόδι εμπρός από το αριστερό υποπόδιο (μαρσπιέ). Υπάρχει περίπτωση να έχετε το συμπλέκτη στα χειριστήρια του αριστερού χεριού, ειδικά στα σκούτερ (scooter).

Η ουδέτερη (νεκρή) θέση του μοχλού σχέσεων : Όλα τα μοτοποδήλατα και οι μοτοσυκλέτες έχουν μια φωτεινή ένδειξη πράσινου χρώματος, που ανάβει, όταν ο μοχλός βρίσκεται στην ουδέτερη θέση, δηλαδή όταν καμιά σχέση δεν υπάρχει στο κιβώτιο και η μετάδοση της κινήσεως από τον κινητήρα στον πίσω τροχό έχει διακοπεί.
Πιέζοντας τον μοχλό κάτω ή σηκώνοντας το μοχλό με την άκρη της μπότας σας (τα δάκτυλα του αριστερού ποδιού) βάζετε μια σχέση στο κιβώτιο («βάζετε ταχύτητα»). Ο αριθμός των σχέσεων και οι θέσεις τους ποικίλλουν από κατασκευαστή σε κατασκευαστή. Συνήθως είναι η πρώτη σχέση κάτω, πιο πάνω ακολουθεί η ουδέτερη θέση («νεκρά»), η δεύτερη, η τρίτη, η τέταρτη, η πέμπτη και η έκτη (οι τρεις τελευταίες σχέσεις, εφόσον υπάρχουν).

Ο ποδομοχλός του οπίσθιου φρένου (δεξί πόδι) :

Αντίστοιχα με τον ποδομοχλό σχέσεων («ταχυτήτων») αλλά στη δεξιά πλευρά βρίσκεται τοποθετημένος ο ποδομοχλός του οπίσθιου φρένου. Πιέζοντας τον ποδομοχλό φρενάρετε, αφήνοντάς τον ελευθερώνετε το πίσω φρένο. Μερικά μοτοποδήλατα έχουν το φρένο (τη χειρολαβή) στο αριστερό χέρι και κάποιοι κατασκευαστές δίνουν τη δυνατότητα με τον ποδομοχλό του πίσω φρένου να φρενάρει μερικώς και ο εμπρόσθιος τροχός.

Ο ποδομοχλός εκκινήσεως (δεξί πόδι) :

O ποδομοχλός εκκινήσεως συνήθως βρίσκεται στο δεξί πόδι (σπάνια στο αριστερό) πίσω από το δεξί υποπόδιο (μαρσπιέ) (σχ. 4.2γ). Για να το χρησιμοποιήσετε, ελέγχετε το κουμπί με το οποίο (σβήνετε) τον κινητήρα σε περίπτωση ανάγκης (kill switch) και το τοποθετείτε στη θέση εκκινήσεως (οn). Ανοίγετε το διακόπτη ρεύματος (κλειδί), βάζετε «νεκρά», «ξεδιπλώνετε» το πάτημα του ποδομοχλού εκκινήσεως και τον πιέζετε σταθερά και γρήγορα μέχρι το χαμηλότερο σημείο της. Αν υπάρχει, πατάτε προηγουμένως τον αποσυμπιεστή, που συνήθως βρίσκεται στα χειριστήρια του αριστερού χεριού. Επαναλαμβάνετε την κίνηση μέχρι να εκκινήσει (πάρει μπροστά) ο κινητήρας. Εφόσον αυτό συμβεί, «διπλώνετε» το πάτημα του ποδομοχλού εκκινήσεως.


Open Face.


Ο πρώτος τύπος κράνους προτιμάται από αναβάτες, που τους ενοχλούν τα κλειστά κράνη, φοριέται με γυαλιά μοτοσυκλέτας ή πρόσθετη ζελατίνα και δεν προστατεύει το σαγόνι σε περίπτωση ατυχήματος.

Full Face.

Ο δεύτερος τύπος κράνους διαθέτει κινούμενη ζελατίνα, καλύπτει πλήρως το τριχωτό μέρος του κεφαλιού και το πρόσωπο, το οποίο προστατεύει άριστα σε περίπτωση ατυχήματος και από τον αέρα.

Τα κράνη, ανάλογα με την ποιότητα κατασκευής τους, επιτυγχάνουν χαμηλό θόρυβο στο εσωτερικό τους, σημαντικό στοιχείο για τα μακρινά ταξίδια.
Αγοράζοντας ένα κράνος πρέπει να προσέχετε τα εξής:

  • Προσέξτε το κούμπωμα να κλείνει καλά ανεξάρτητα από τον τύποτου.
    Φροντίστε ώστε το κράνος που διαλέγετε να πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας και να είναι εγκεκριμένου τύπου.
  • Αφιερώστε χρόνο διαλέγοντας το κατάλληλο κράνος, φροντίζοντας να σας ταιριάζει πολύ καλά, χωρίς να σας πιέζει. Ένα καινούργιο κράνος μπορεί να το αισθάνεστε πιο σφικτό στην αρχή. Γρήγορα όμως τα «μαξιλαράκια» θα «κάτσουν». Φροντίστε να στηρίζει καλά τα μάγουλά σας και να μην αισθάνεστε να σας πιέζει υπερβολικά σε κάποιο σημείο το κεφαλιού σας.
  • Διαλέγετε με γνώμονα το μέγιστο ποσό που μπορείτε να διαθέσετε, χωρίς την κακώς εννοούμενη οικονομία που μπορεί να σας στοιχίσει πολύ ακριβά.
  • Ιδιαίτερη προσοχή στο χρώμα της ζελατίνας. Πολύ σκούρα (βαθύχρωμη) ζελατίνα σημαίνει ότι δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κράνος το βράδυ.
Προσοχή!

Και βέβαια μην ξεχνάτε, ότι ο Κ.Ο.Κ. προβλέπει αυστηρές κυρώσεις στους οδηγούς και στους συνεπιβάτες μοτοσυκλετών ή μοτοποδηλάτων χωρίς το προστατευτικό κράνος. Με τον ισχύοντα Κ.Ο.Κ. το χρηματικό πρόστιμο "τσουχτερό", περίπου όσο θα χρειαστεί να δαπανήσετε για την αγορά του.

Designed & Hosted byTakis
color
Πληροφορίες
Ρυθμίσεις
Μήνυμα
Αρχικές Ρυθμίσεις