Test-Drive-Home Μισοτελειωμένο
ΕΡΩΤΗΣΗ
Ζυγοστάθμιση των τροχών.

Η ζυγοστάθμιση στους τροχούς είναι σημαντικός παράγοντας για την οδηγική ασφάλεια. Όταν τα ελαστικά του οχήματος δεν είναι ζυγοσταθμισμένα, τότε όταν κινούμαστε σε κάποιες ταχύτητες προκαλούνται κραδασμοί ή φθείρονται τα ελαστικά πιο γρήγορα ή ανομοιόμορφα ή μονόπλευρα.

Πότε κάνουμε ζυγοστάθμιση?

Η ζυγοστάθμιση είναι απαραίτητο να γίνεται όταν αλλάζουμε ελαστικά ή όταν διασταυρώνονται για ομοιόμορφη φθορά ή μετά από κάποια επισκευή. Όταν νιώσουμε κραδασμούς κατά τη διάρκεια της οδήγησης πρέπει να πάμε το όχημά μας για ζυγοστάθμιση.
Η έλλειψη ζυγίσματος - στάθμισης- ισορροπίας στα ελαστικά οφείλεται στο γεγονός πως όταν το λάστιχο τοποθετείται στον τροχό ενώνονται για να αποτελέσουν μια μάζα (ένα σύστημα) τα οποίο πρέπει να λειτουργεί ισορροπημένα με απόλυτα ακριβή κατανομή βάρους γύρω από τους άξονες κύλισης.
Έτσι βλέπουμε δύο τύπους έλλειψης ζυγίσματος -ισορροπίας:

  • Δυναμική ανισορροπία: συμβαίνει όταν το βάρος σε μια ή και τις δύο πλευρές της κατά πλάτους κεντρικής διάταξης ελαστικού – τροχού είναι άνισα κατανεμημένο. Προκαλεί κραδασμό (τρέμουλο - δηλ. πλευρική ταλάντωση) του τροχού.
  • Στατική ανισορροπία: προκαλείται από την ύπαρξη κάποιου σημείου στο λάστιχο που έχει λιγότερη ή περισσότερη μάζα. Τότε η κύλιση του ελαστικού παρουσιάζει μια εκκεντρότητα, μια ανώμαλη κίνηση πάνω κάτω.
Συνήθως στους τροχούς υπάρχουν και οι δύο τύποι ανισορροπίας.

Ο τροχός ταλαντώνεται

Οι παραπάνω ταλαντώσεις που δημιουργούνται, όταν δεν έχουμε ζυγοστάθμιση, μεταφέρονται στις αναρτήσεις (ελατήρια-αμορτισέρ) και το σύστημα διεύθυνσης (τιμόνι), με αποτέλεσμα να αισθανόμαστε το γνωστό τρέμουλό ή κοσκίνισμα.
Όταν παρατηρούμε κοσκίνισμα μεταξύ 80 και 120 χμ/ώρα τότε το πρόβλημα εντοπίζεται συνήθως στους μπροστινούς τροχούς, ενώ σε μεγαλύτερες ταχύτητες και στους πίσω. Το τρέμουλο μπορεί να το αντιλαμβανόμαστε είτε μόνο μπροστά (από το τιμόνι) είτε σε όλο το όχημα (σαν να χοροπηδά ολόκληρο).
Φυσικά αν το αφήσουμε για πολύ καιρό θα προκληθούν φθορές στα ελαστικά, στις αναρτήσεις ή και ακόμα χειρότερα στους συνδέσμους του αμαξώματος.
Κατά τη διάρκεια της ζυγοστάθμισης τοποθετούνται ειδικά αντίβαρα στην περιφέρεια της ζάντας ώστε να αποκτήσει ο τροχός ομοιόμορφη κατανομή της μάζας.
Η ζυγοστάθμιση γίνεται είτε πάνω στο αμάξι είτε βγάζοντας έναν - έναν τους τροχούς από έμπειρο και καταρτισμένο τεχνικό ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα του οχήματος και τελικά η οδική ασφάλεια.


Μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος ... μεχρι Μοτοσικλέτα

Μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος: Το μέγιστο βάρος φορτωμένου οχήματος, το οποίο αναγράφεται ως επιτρεπόμενο στην άδεια κυκλοφορίας του.
Μηχάνημα Αγροτικό: Το μηχανοκίνητο όχημα που προορίζεται κυρίως για την εκτέλεση γεωργικών εργασιών (π.χ. αγρού, δάσους, κτηνοτροφικών, κηπευτικών, ανθοκομικών εκμεταλλεύσεων), τη μεταφορά προιόντων ή προσώπων της αγροτικής εκμετάλλευσης του ιδιοκτήτη του αγροτικού μηχανήματος ή τη μεταφορά εφοδίων ή εργαλείων είτε αυτοτελώς είτε με τη λειτουργία φερόμενων ή ελκόμενων μηχανημάτων, εργαλείων, ρυμουλκών.
Ο όρος αυτός περιλαμβάνει:

  • τους γεωργικούς ελκυστήρες κάθε μορφής και
  • τις αυτοπροωθούμενες μηχανές εκτέλεσης γεωργικών εργασιών.
Στις άδειες κυκλοφορίας αναγράφονται υποχρεωτικά τα βάρη και οι διαστάσεις του αγροτικού μηχανήματος.

...Μοτοποδήλατο

Μηχάνημα έργου: Το μηχανοκίνητο όχημα που προορίζεται για την κατασκευή και συντήρηση οδικών ή άλλων τεχνικών έργων. Ο όρος αυτός περιλαμβάνει και τα οχήματα που προορίζονται για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας, τον καθαρισμό και τη σήμανση των οδών. Δεν υπάγονται στην κατηγορία των μηχανημάτων έργων, θεωρούμενα ως αυτοκίνητα, τα μηχανοκίνητα οχήματα που εκτελούν και μεταφορά επιβατών ή εμπορευμάτων επί των οδών της χώρας, καθώς και τα οχήματα Ειδικής Χρήσης – Ειδικού Σκοπού.
Μικτό βάρος: Το εκάστοτε πραγματικό βάρος του οχήματος μετά του φορτίου, του πληρώματος και των επιβατών.
Μοτοποδήλατο: Το δίτροχο ή τρίτροχο όχημα, του οποίου η μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 45 χιλιόμετρα την ώρα και, εάν είναι εξοπλισμένο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο κυλινδρισμός του δεν υπερβαίνει τα 50 κυβικά εκατοστό. Επίσης ως μοτοποδήλατο λογίζεται και το ελαφρό τετράτροχο όχημα του οποίου το απόβαρο κενού οχήματος, μη συμπεριλαμβανομένου του βάρους του καυσίμου ή του μίγματος καυσίμου - ελαίου ή των συσσωρευτών των ηλεκτρικών οχημάτων, είναι μικρότερο των 350 χιλιογράμμων, η μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 45 χιλιόμετρα την ώρα και ο κυλινδριομός του κινητήρα του δεν υπερβαίνει τα 50 κυβικά εκατοστά, προκειμένου για κινητήρα με επιβαλλόμενη ανάφλεξη ή η μέγιστη καθαρή ισχύς τα 4 ΚW, προκειμένου για κινητήρες άλλου τύπου.
Μοτοσικλέτα: Κάθε δίτροχο μηχανοκίνητο όχημα με ή χωρίς καλάθι, του οποίου είτε η μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα είναι μεγαλύτερη των 45 χιλιομέτρων την ώρα είτε, εάν είναι εξοπλισμένο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο κυλινδρισμός του κινητήρα είναι μεγαλύτερος των 50 κυβικών εκατοστών.

Designed & Hosted byTakis
color
Πληροφορίες
Ρυθμίσεις
Μήνυμα
Αρχικές Ρυθμίσεις