Είναι ένα επαγωγικό πηνίο (μετασχηματιστής Ruhmkorf) που αποτελείται από δύο πηνία (συνήθως από χαλκό). Το πρώτο πηνίο (πρωτεύον) έχει λίγες σπείρες και σύρμα μεγάλης διατομής (χοντρό). Αυτό το πηνίο διαρρέεται από το ρεύμα της μπαταρίας (χαμηλή τάση πχ 12 V). Το δευτερεύον πηνίο αποτελείται από πολλές σπείρες και σύρμα μικρής διαμέτρου. Όταν το πρώτο πηνίο διαρρέεται από ρεύμα, δημιουργείται μαγνητικό πεδίο γύρω του.
Η απότομη διακοπή του ρεύματος συνεπάγεται τη δημιουργία υψηλής τάσης στο δευτερεύον πηνίο. Στους σύγχρονους πολλαπλασιαστές η τάση μπορεί να φτάσει τα 20.000 Volts
Για να δημιουργηθεί σπινθήρας στους αναφλεκτήρες (μπουζί) σε κανονικές συνθήκες θερμοκρασίας και πίεσης είναι αρκετά για να πάρει φωτιά το καύσιμο (οξυγόνο και πχ βενζίνη) και να αρχίσει να λειτουργεί ο κινητήρας.
Για να είναι αξιόπιστη η λειτουργία του όλου κυκλώματος και αν έχουμε συνεχή και χωρίς διακοπές λειτουργία του κινητήρα, θα πρέπει και τα καλώδια να είναι απο καλό (αγώγιμο) υλικό και κατάλληλα μονωμένα, τα λεγόμενα μπουζοκαλώδια.
Το ίδιο ισχύει και για τους αναφλεκτήρες ως προς την ποιότητά τους, διότι πολλές φορές οι σύντομες διακοπές του κινητήρα (ρετάρισμα) οφείλονται είτε σε κατεστραμένο μπουζί είτε σε καλώδια με διαρροές.
Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να προτιμάμε να αντικαθιστούμε με καλώδια και αναφλεκτήρες (Μπουζί) με τα αντίστοιχα που προτείνει ο κατασκευαστής, διότι σε άλλη περίπτωση (το φτηνό ανταλλακτικό), θα το πληρώσουμε ακριβά σε κατανάλωση βενζίνης, αφου δεν θα μας ικανοποιεί η απόδοση του κινητήρα.
Στους νέους κινητήρες ρύθμιση πλέον ο συγχρονισμός της ανάφλεξης δεν γίνεται με μηχανικό τρόπο (distributor), αλλά γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο (sensors + ECU) και τελευταία υπάρχει ένας πολλαπλασιαστής για κάθε κύλινδρο άρα και για κάθε αναφλεκτήρα(μπουζί) ώστε να επιτυγχάνεται μεγαλύτερη απόδοση του κινητήρα.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη που μας δείχνετε όλα αυτά τα χρόνια. Θα χαρούμε να μάθουμε από τις παρατηρήσεις σας.